E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Urbani turizam

Ciceran, Gordana (2009) Urbani turizam. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (312kB)

Sažetak

Turizam se u Hrvatskoj desetljećima razvijao kao masovni turizam, a kultura i druge privlačnosti postali su ponuda u izletima i razgledima gradova koje su turističke agencije nudile turistima koji dolaze na ljetni odmor. Ta se koncepcija zadržala do danas iako u posljednje vrijeme postoje pokušaji u smislu promjena koje je potrebno poticati na razini menadžmenta gradova i županija. Unatoč dugoj tradiciji urbanizacije Hrvatska danas pripada grupi najslabije urbaniziranih zemalja. Godine 1991. u Hrvatskoj je tek 54.3% stanovništva živjelo u gradovima. U odnosu prema drugim europskim zemljama riječ je o vrlo niskom udjelu. U novije doba gradski je turizam naglo oživio i u stalnom je rastu, ali se još uvijek vrlo malo istražuje i određuje kao poseban oblik turizma pa još nije poznato koliki se segment tržišta odnosi na gradski turizam. U mnogim se gradovima sve više poduzimaju aktivnosti za stvaranje turističke ponude i privlačenje turista, a ponuda je gradova u putovanjima turoperatora sve veća. Urbani se turizam danas razvija nakon krize i pokušaja revitalizacije povijesnih gradova, ili se u velikim postindustrijskim gradovima novim investicijskim i marketinškim zahvatima nastoje stvoriti konkurentni uvjeti za snažniji razvoj turizma. Razumijevanje gradskog turizma i njegove definicije temelje se na razumijevanju koncepcije grada kao složenog društvenog i gospodarskog sustava te kao turističke destinacije mnogih pogodnosti i turističkih privlačnosti. Globalna konkurencija i tehnološke promjene utječu na gradove jednako kao i na regije i države, te moraju stalno obnavljati svoje gospodarstvo da bi izbjegli padove i kolapse. Za razvoj turizma u hrvatskim gradovima, neovisno o tome kako su do sada razvijali svoju turističku ponudu, potrebno je odrediti smjernice prema kojima bi se trebalo ravnati ukoliko Hrvatska želi postati konkurentna na svjetskom turističkom tržištu. To znači da se turizam treba drediti kao strateški cilj, da treba razvijati marketing i menadžment destinacije, isto tako treba se istražiti turistički promet i potencijal grada, u prostornim se planovima trebaju odrediti zone za razvoj turizma, osim toga poželjno bi bilo i stvarati privlačnosti za slobodno vrijeme stanovništva, te ništa manje važno potrebno je i razvijati receptivnu funkciju turističkih agencija. Gradski turizam u Hrvatskoj još nije našao svoje mjesto u istraživanju turizma kao ni u promišljanju strateških razvojnih planova iako u Hrvatskoj postoje destinacije svjetskog značenja. Za razvoj gradskog turizma u Hrvatskoj potrebno je stvoriti odgovarajuće zakonske, marketinške i druge okvire koji će omogućavati i poticati strateško planiranje gradskog turizma, uključivanjem kulturnih resursa u turističku ponudu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2009_12
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:59
Zadnja promjena: 21 May 2014 08:38
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/488

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku