E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Matrice strategijskoga položaja

Veselica, Rozana (2009) Matrice strategijskoga položaja. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (570kB)

Sažetak

Tema radnje je odabrana iz razloga što je područje mog zanimanja strategijski management, iz čega proizlazi i zanimanje za analizom, odabirom i implementacijom odabranih strategija poslovanja. Matrice strategijskog položaja pružaju uvid u analizu situacije poduzeća, njegovom poslovanju, prednostima, nedostacima, konkurentskoj poziciji te najadekvatnijoj strategiji koju bi trebalo implementirati u poslovanje poduzeća da bi ono ostvarilo svoj maksimum. Cilj radnje je bio prikazati matrice strategijskog položaja, opisati njihov nastanak, prednosti , nedostatke , način izrade matrica te prikazati primjer matrica iz prakse. Cilj je prikazati matrice i ustanoviti koliko se one primjenjuju u samoj praksi poslovanja u Hrvatskoj. Prvo poglavlje je započeto analizom strateškog položaja poduzeća . Pojašnjena je analiza granske situacije , analiza konkurentskog položaja i analiza situacije u poduzeću. Pristupi su pojašnjeni kroz primjere i slike. Zatim je slijedio osvrt na SWOT analizu i njeno značenje u dobivanju cjelokupne slike stanja poduzeća. Procjene prilika, prijetnji, slabosti i snaga poduzeća je također prikazana kroz slike i pojašnjenja analiza i strateških preporuka analiza. Drugo poglavlje opisuje Matrice strategijskog položaja, koje je započeto analizom portfolio matrica strategijskog položaja i pojašnjavanjem svake matrice pojedinačno. Prva je analizirana Boston Consoulting Group matrica - BCG matrica rasta i udjela, pojmom , primjerom i slikom matrice. Pojašnjene su zasebno svake od četiri moguće pozicije matrice : upitnici, zvijezde, muzare i psi Na kraju su navedene prednosti i nedostaci matrice. U slijedećem poglavlju pojašnjena je General Electric matrica - GE matrica, pojam, najvažniji podaci o načinu izrade matrice te prednosti i nedostaci same matrice. Pojašnjeni su i mogući strateški izbori zasebno. Slijedila je ADL matrica koja je objašnjena na isti način , pojam , najvažniji podaci o načinu izrade, slika koja prikazuje primjer matrice i prednosti i nedostatke. Na kraju je pojašnjena matrica politike strateškog usmjeravanja DPM – Directional Policy Matrix na isti način kao i prethodne. U trećem poglavlju , nakon teorijskog dijela , slijedi osvrt na praktičan primjer BCG i GE matrica iz prakse. U ovome poglavlju su prikazani odabrani primjeri iz poduzeća. Matrice su analizirane svaka pojedinačno te je dan prijedlog strategije koje treba primijeniti za svaki mogući položaj na matrici. U prvom primjeru je analizirano turističko poduzeće a u drugom primjeru , riječ je o prehrambenom poduzeću. Ovo bi poglavlje trebalo predstavljati spoj teorijskoj i praktičnog dijela radnje. Primijenjene su sljedeće metode: metoda analize, sinteze, deskripcije, kompilacije, komparativna metoda , metoda generalizacije. U posljednjem , četvrtom poglavlju , dan je zaključak ove radnje kroz osvrt na značenje matrica strategijskog položaja u analizi poslovanja poduzeća.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_22
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:34
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 20:34
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/498

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku