Veselica, Rozana (2009) Matrice strategijskoga položaja. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (570kB) |
Sažetak
Tema radnje je odabrana iz razloga što je područje mog zanimanja strategijski management, iz čega proizlazi i zanimanje za analizom, odabirom i implementacijom odabranih strategija poslovanja. Matrice strategijskog položaja pružaju uvid u analizu situacije poduzeća, njegovom poslovanju, prednostima, nedostacima, konkurentskoj poziciji te najadekvatnijoj strategiji koju bi trebalo implementirati u poslovanje poduzeća da bi ono ostvarilo svoj maksimum. Cilj radnje je bio prikazati matrice strategijskog položaja, opisati njihov nastanak, prednosti , nedostatke , način izrade matrica te prikazati primjer matrica iz prakse. Cilj je prikazati matrice i ustanoviti koliko se one primjenjuju u samoj praksi poslovanja u Hrvatskoj. Prvo poglavlje je započeto analizom strateškog položaja poduzeća . Pojašnjena je analiza granske situacije , analiza konkurentskog položaja i analiza situacije u poduzeću. Pristupi su pojašnjeni kroz primjere i slike. Zatim je slijedio osvrt na SWOT analizu i njeno značenje u dobivanju cjelokupne slike stanja poduzeća. Procjene prilika, prijetnji, slabosti i snaga poduzeća je također prikazana kroz slike i pojašnjenja analiza i strateških preporuka analiza. Drugo poglavlje opisuje Matrice strategijskog položaja, koje je započeto analizom portfolio matrica strategijskog položaja i pojašnjavanjem svake matrice pojedinačno. Prva je analizirana Boston Consoulting Group matrica - BCG matrica rasta i udjela, pojmom , primjerom i slikom matrice. Pojašnjene su zasebno svake od četiri moguće pozicije matrice : upitnici, zvijezde, muzare i psi Na kraju su navedene prednosti i nedostaci matrice. U slijedećem poglavlju pojašnjena je General Electric matrica - GE matrica, pojam, najvažniji podaci o načinu izrade matrice te prednosti i nedostaci same matrice. Pojašnjeni su i mogući strateški izbori zasebno. Slijedila je ADL matrica koja je objašnjena na isti način , pojam , najvažniji podaci o načinu izrade, slika koja prikazuje primjer matrice i prednosti i nedostatke. Na kraju je pojašnjena matrica politike strateškog usmjeravanja DPM – Directional Policy Matrix na isti način kao i prethodne. U trećem poglavlju , nakon teorijskog dijela , slijedi osvrt na praktičan primjer BCG i GE matrica iz prakse. U ovome poglavlju su prikazani odabrani primjeri iz poduzeća. Matrice su analizirane svaka pojedinačno te je dan prijedlog strategije koje treba primijeniti za svaki mogući položaj na matrici. U prvom primjeru je analizirano turističko poduzeće a u drugom primjeru , riječ je o prehrambenom poduzeću. Ovo bi poglavlje trebalo predstavljati spoj teorijskoj i praktičnog dijela radnje. Primijenjene su sljedeće metode: metoda analize, sinteze, deskripcije, kompilacije, komparativna metoda , metoda generalizacije. U posljednjem , četvrtom poglavlju , dan je zaključak ove radnje kroz osvrt na značenje matrica strategijskog položaja u analizi poslovanja poduzeća.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009_22 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:34 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 20:34 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/498 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |