E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Sustavi poslovne inteligencije za uspješnu organizaciju 21. stoljeća

Vitasović, Vanja (2009) Sustavi poslovne inteligencije za uspješnu organizaciju 21. stoljeća. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (837kB)

Sažetak

Za vrijeme industrijske revolucije ljudsko znanje se prilagoñavalo radu strojeva, postojećim procesima i proizvodima, a uloga znanja je bila u funkciji povećanja produktivnosti ljudskog rada. Takva je situacija bila moguća dok su proizvodi lako pronalazili kupce na tržištu i dok se odvijala masovna proizvodnja. S obzirom da na današnjem tržištu ponuda značajno premašuje potražnju, konkurentsku prednost ne predstavlja velika količina proizvoda već njihova kvaliteta. Kvaliteta podrazumijeva, osim osnovne sirovine, prisutstvo sve veće količine znanja, koja daje dodatnu vrijednost proizvodu. Tako dolazi do prelaska iz industrijske ekonomije u ekonomiju znanja. Kako se u modernoj ekonomiji znanje smatra najvažnijim resursom današnjeg poslovanja, upravljanje znanjem predstavlja nezaobilaznu komponentu suvremenog menadžmenta. Upravljanje znanjem podrazumijeva stalni proces obnove znanja unutar organizacije. Kapital je u današnjoj ekonomiji većim dijelom neopipljiv i sastoji se od imidža tvrtke, robnih marki, povezanošću s partnerima, odnosa s kupcima i od znanja i sposobnosti zaposlenika. Današnje poslovanje je „ovisno“ o konceptu poslovne inteligencije kao procesu prikupljanja značajnih internih i eksternih podataka te njihovoj pretvorbi u informacije i korisnom novom znanju potrebnom menadžmentu pri donošenju poslovnih odluka. Alati poslovne inteligencije, sami po sebi, ne predstavljaju gotova rješenja koja su kao paketi automatski primjenjiva u svakoj organizaciji i okruženju, već se prilagoñavaju posebno svakom poslovnom subjektu i njegovim potrebama. Poslovna inteligencija se danas smatra posebnom disciplinom koja u sebi obuhvaća elemente strategije, upravljačkog računovodstva, poslovne analize, marketinga i informacijske tehnologije. Poduzeća koja u svojim poslovnim aktivnostima primjenjuju koncept poslovne inteligencije uspostavljaju bolju kontrolu nad informacijama u odnosu na one koje ne koriste njene prednosti, donose kvalitetnije odluke i time stvaraju konkurentsku prednost i nove oblike prihoda. U ovom radu će biti prikazane osnovne karakteristike informacijske potpore razvoja poslovne inteligencije. U prva četiri poglavlja opisane su najznačajnije komponente (alati) njene infrastrukture: skladišta podataka, alati za rudarenje po podacima, OLAP alati. U petom je poglavlju prikazan primjer uvoñenja sustava poslovne inteligencije u hrvatskom poduzeću.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_37
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.4 Matematička ekonomija > 330.47 Ekonomska informatika
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Poslovna informatika
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:54
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 20:54
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/513

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku