Diminić, Tanja (2009) Kamping turizam. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (355kB) |
Sažetak
Poimanje kampinga kao turističkog pojma počinje 50-ih godina prošlog stoljeća, a njegov razvoj je započeo tek sredinom 80-ih godina. Tada je kamping turizam bio novitet, tj. jedna vrsta fenomena. Danas kamping čini jednu trećinu ukupne turističke ponude Europe, ali taj je odnos i na nacionalnim razinama pojedinih turističkih zemalja isti. Kamp nudi kulturni, sportski i rekreativni odnos. Kampiranje predstavlja životni stil. Kampist je osoba koja je slobodna, ekološki svjesna, koja boravi u prirodi, druži se s ljudima, pokretna je i aktivna te stalno istražuje i otkriva nove doživljaje, no uz sve to kampist se ne odriče uobičajenih stvari na koje je naviknut u suvremenom, visokorazvijenom društvu. Danas, kampiranje nije više sinonim za jeftin način odmora. Kamping turizam je poprimio sasvim drukčija obilježja, ono nije znak siromaštva, već potpuno suprotno – kamping turizam postaje sve skuplji način odmora. Kamping turizam je imao na početku ključnu ulogu u omasovljenju turističkih putovanja, a danas ima isto tako važnu ulogu u turizmu. U prvom poglavlju prikazana su osnovna obilježja kamping turizma kao najspontanijeg oblika turizma. U nastavku slijedi povijest i razvoj kamping turizma u Europi koji je vezan uz početak 20. stoljeća, a intenzivniji razvoj kamping turizma se javlja nakon II. svjetskog rata. Danas je Njemačka vodeća emitivna država sa četiri milijuna kampista koji putuju u inozemstvo, a najreceptivnija europska kamp destinacija je Francuska. Nakon toga spominju se posebnosti kamping turizma, a to su nesputanost, sloboda i spontanost te vrste kampova, koje se mogu podijeliti u dvije osnovne skupine. Drugo poglavlje govori o obilježjima i razvoju kamping turizma u Hrvatskoj. Uspoređuju se obilježja suvremenog kamping turizma sa kampiranjem iz 20. stoljeća tj. jeftin i skup način provođenja odmora. U Hrvatskoj se kamping turizam počeo razvijati sredinom 20. stoljeća, točnije 1953. godine kada je na raspolaganju bilo 18 kampova sa ukupnim kapacitetom od 5.400 mjesta, dok ih danas ima 513 sa ukupnim kapacitetom od 224.515 mjesta. U nastavku je ocijenjena kvaliteta hrvatskih kampova u kojem Istra ima najveću prosječnu ocjenu (3,13) što znači da su prema kvaliteti kamping ponude kampovi (sa 4* i 3*) najzastupljeniji u Istri. Treće poglavlje prikazuje prosječnu dnevnu potrošnju po smještajnim kapacitetima po osobi, stranih i domaćih gostiju, ukupnu potrošnju u kampovima te prosječnu dnevnu potrošnju po županijama. Prosječna dnevna potrošnja u kampovima je dosta niska, odnosno najniža usporedivši je s ostalim smještajnim kapacitetima. Spominje se neregistrirano kampiranje koje predstavlja velik problem u Europi i u Hrvatskoj. Što se tiče cijena u kampovima, Hrvatska se nalazi na petom mjestu po skupoći. U četvrtom poglavlju navedena su dva primjera kamping turizma u Istri, a to su kamp Tunarica – mali kamp u Rtu Ubaš, nedaleko od Labina te kamp Oliva u Rapcu – mjestu kojeg neki nazivaju biserom Kvarnera. Oba kampa su u privatnom vlasništvu. U petom poglavlju prikazana je vizija kamping turizma u budućnosti. Prognoze rasta kamping turizma su vrlo optimistične u svijetu. Stručnjaci predviđaju da će se 2010. godine ostvariti više od milijarde turističkih dolazaka u međunarodnom turizmu. U izradi diplomskog rada korištene su metode analize, sinteze, statističke metode, povijesne metode te metode komparacije. Osnovni cilj ovog rada je pokazati kako se kamping turizam razvijao na europskom tržištu i u Hrvatskoj te ukazati na nedovoljno isticanu povijesnu ulogu koju je kampiranje imalo u omasovljenju turističkih putovanja na početku njegova razvoja u svijetu i u Hrvatskoj. Budući da se kamping turizam u početku smatrao jeftinim načinom odmora, ta se vrsta turizma stalno zanemarivala kako u Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama. Nakon nekog vremena kamping turizam je postao popularan način provođenja odmora za kojim je vladao sve veći interes na tržištu. Krajem 20. stoljeća kamping turizam je počeo poprimati sasvim neka drukčija obilježja, a to je tehnološki naprednija kamping oprema, osjećaj slobode i nesputanosti, međusobno druženje te davanje sve veće pozornosti zaštiti okoliša.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2009_70 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:00 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 08:39 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/546 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |