Križanac, Elizabeta (2009) Svjetski emitivni i receptivni prostori. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (255kB) |
Sažetak
Suvremeni turizam pojava je globalnih razmjera čiji je utjecaj prepoznatljiv na svim područjima društvenih aktivnosti. Zbog složenosti i heterogenosti same pojave postoji mnoštvo definicija različitih autora. Etimološki gledano značenje riječi „turizam“ vezuje se uz pojmove: pokretanje, gibanje, kružno gibanje, zadovoljstvo od putovanja. Neosporno je da je turizam društveni fenomen, velika sila koja pokreće milijune ljudi. Počeci turizma sežu u daleku prošlost a predstavljaju potrebe pojedinca, znatiželjnika ili istraživača prirode za rekreacijom i avanturizmom, aktivnim odmorom, doživljajima na putovanjima, upoznavanje novih područja i ljudi. Društveni i ekonomski napredak, razvoj novih tehnologija te stil i sve brži tempo života učinili su da turizam bude dostupniji običnim ljudima i prestane biti privilegija bogatog sloja. Ovaj diplomski rad podijeljen je na osam poglavlja. Prvo i osmo poglavlje odnose se na uvod i zaključak o ovoj temi. U drugom poglavlju govori se o samoj definiciji turizma, zatim turističkom tržištu, turističkoj destinaciji, turističkoj potražnji i ponudi. Treće poglavlje odnosi se na svjetske receptivne prostore su detaljnije obrađeni po regijama. Četvrto poglavlje govori o emitivnim turističkim prostorima s naglaskom na europsko emitivno tržište. U petom poglavlju objašnjava se povezanost gospodarskog razvoja i razvoja turizma. Šesto poglavlje odnosi se na trendove turističkih kretanja u budućnosti. Posljednje poglavlje odnosi se na našu zemlju i njezino mjesto u svjetskim turističkim kretanjima tj. mjestu koje zauzima kao receptivna ali i emitivna zemlja. Potrebu za kretanjima i putovanjem radi rekreacije, relaksacije i novih spoznaja, tj. radi odmora, razonode i kulturnih potreba, treba tražiti u čovjeku, u njegovu biću, nagonu i sklonosti, pa se uistinu i bez ostataka Shakespearova sintagma život je samo svijet što luta, može u svoj punoći i univerzalnosti aplicirati i na turizam. U ovome radu koriste se aktualna strana i domaća literaturom te na temelju proučavanja iste dolazi do vlastitih rezultata koji su uspoređivani sa spoznajama iz literature. Provjeravani su teorije i hipoteze te uočene su uzročno posljedične veza između njih. Opisivana su i tumačena iskustva, prikupljane nove spoznaje i iskustva stručnjaka iz prakse te svih ostalih izvora neophodnih za izradu rada. Cilj ovoga rada je upoznati se sa svjetskim emitivnim i receptivnim prostorima, upoznati krajeve svijeta koje predstavljaju emitivna i one koje predstavljaju receptivna tržišta, naravno uz naglasak na vezu između njih. Slijedeći cilj rada jest prikazati trendove u budućnosti na emitivnim i receptivnim tržištima te razmotriti situaciju u Hrvatskoj te njezino mjesto na tim tržištima.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2009_73 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:54 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 08:39 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/549 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |