E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Utjecaj turističkih sajmova na turističku potražnju

Ristić, Alex (2011) Utjecaj turističkih sajmova na turističku potražnju. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (584kB)

Sažetak

Osnovni cilj završnog rada, kako sam naslov govori, bit će odrediti utjecaj turističkih sajmova na turističku potražnju. No, kako bi uopće bilo moguće definirati, te procijeniti utjecaj sajmova na turističku potražnju, potrebito je u počelu odrediti pojmove vezane uz samu temu rasprave. Tako će se u prvom poglavlju definirati svi važniji pojmovi vezani uz turizam, turističku potražnju. Definirani su pojmovi „turizam“ i „turistička potražnja“ s motrišta nekoliko autora, koncept turističke potražnje, uvjet nastanka iste te njeno računanje koje je ekonomistima zanimljivo. U drugom poglavlju objašnjava se pojam sajma te sve eventualne nepoznanice vezane uz isti, način organiziranja samog sajma, metode koje koriste izvođači, izvori informacija za posjetitelje te najistaknutije destinacije na sajmovima. Nadalje slijedi popis najvažnijih sajmova diljem svijeta, njihova podjela po državama, destinacijama te kratak opis samih sajmova. Iz tih kratkih opisa provedena je analiza sajmova, odnosno odgovorilo se na nekoliko ključnih pitanja koji će pomoći u daljnjoj analizi utjecaja turističkih sajmova na turističku potražnju. Ta pitanja su većinom kvantitativne naravi a svode se na dva ključna subjekta samih sajmova, a to su: izvođač i posjetitelj. Kod izvođača interesantno je odakle dolaze izvođači , u kolikom broju, što predstavljaju te na koje tržište su usmjereni. Kod posjetitelja je bitan broj i zemlja dolaska, odnosno jesu li domaći ili inozemni posjetitelji. No kako bi se procijenio njen utjecaj potrebite su brojke, odnosno dolasci turista i općenito turistička kretanja u svijetu. Time će se zapravo doći do povezanosti turističkih sajmova i turističke potražnje. Za kraj je osmišljen hrvatski primjer, odnosno sajmovi na kojima nastupa Turistička zajednica Hrvatske. U tom poglavlju bit će naveden popis sajmova, opći uvjeti zakupa i suizlaganja, rokovi prijava, cijene suizlaganja, ugovor o suizlaganju te eventualne promjene odredbi u pojedinim temama u odnosnu na prijašnje i buduće razdoblje. Metode korištene tijekom ovog rada su metoda deskripcije, metoda klasifikacije, metode generalizacije i specijalizacije, induktivna metoda te metoda dokazivanja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/138
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 21:01
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 21:01
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/591

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku