Pamić, Marina (2011) Delegiranje odluka. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (488kB) |
Sažetak
Svaka ljudska aktivnost posljedica je neke ranije odluke. Sve što radimo danas, u određenom trenutku, ili je odlučivanje ili je realizacija neke prijašnje odluke. Odlučivanje je proces koji traje određeno vrijeme, u rasponu od djelića sekunde pa sve do dugotrajnijih procesa koje mjerimo danima i mjesecima, s ciljem donošenja odluke. Delegiranje je menadžerska vještina za koju smo svi već čuli, ali pitanje je koliko je razumijemo. Završni rad je podijeljen u tri poglavlja. U prvom poglavlju navodi se što je delegiranje, te zašto je ono važno, kakav je proces delegiranja, što se sve delegira, koji su problemi delegiranja, te kakav treba biti menadžer koji delegira, koji su njegovi osobni stavovi, vještine, umijeće i kojim stilom delegira i odlučuje. U sljedećem poglavlju su pojmovi koji su usko vezani uz delegiranje, a to su ovlast i odgovornost, centralizacija i decentralizacija, i vrste odluka. I na kraju poduzeće, karakteristike, razvoj i primjeri delegiranja unutar samog poduzeća. Delegiranje je menadžerska vještina koja dopušta razvoj vještina i znanja zaposlenika radi učinkovitijeg obavljanja posla. Bez delegiranja potencijal zaposlenih nije posve iskorišten. Osoba je uvijek odgovorna svome nadređenome za ono što radi. Treba prihvatiti opravdane razloge kao što je zauzetost nekim drugim poslom ili nedovoljna osposobljenost za traženi zadatak. Zakljuĉuje se na ovom konkretnom primjeru poduzeća „DIMA d.o.o.“, da se proces delegiranja odvijao priliĉno sporo u odnosu na godine poslovanja. To je imalo za posljedicu preopterećenost vlasnika koji je do zadnjih svojih mogućnosti zadrţavao poslove u svojoj nadleţnosti. Prednosti su u tome što je svoje odluke donosio kvalitetno uz minimalne pogreške, a to se opet uvelike odrazilo na financijske rezultate unutar poduzeća koje je bez obzira na recesiju poslovalo s minimalnim odstupanjima.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/140 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 19:53 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 19:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/593 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |