Dinčir, Diana (2008) Spajanja i akvizicije. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (316kB) |
Sažetak
Ovaj završni rad kojem je tema Spajanja i akvizicije opisuje proces spajanja i akvizicija poduzeća u današnjem suvremenom svijetu. Na samom početku ovog završnog rada govori se o strateškim savezima koji označavaju usku poveznicu sa spajanjima i akvizicijama, ali se i bitno razlikuju od njih. U nastavku će biti riječi o definiranju pojma i procesa spajanja i akvizicija, te o elementima po kojima možemo razlikovati ova dva pojma odnosno koje su karakteristike, oblici i procesi spajanja i akvizicija. Na primjerima farmaceutskih industrija detaljnije će biti razrađen primjer spajanja i akvizicija u poslovnoj praksi; sam proces spajaja i akvizicija poduzeća, korištene strategije tvrtki te ciljevi i motivi svakog poduzeća. Cilj ovog rada je detaljnije ući u bit povezivanja poduzeća spajanjima i akvizicijama te objasniti različitost između ova dva procesa i strateških saveza koji se jako često koriste kao sinonimi, iako postoji bitna razlika između njih. Cilj je također približiti proces spajanja i akvizicija u poslovnoj praksi, točnije u ovom slučaju, na primjerima iz farmaceutske industrije, koja uz automobilsku, zrakoplovnu i telekomunikacijsku industriju ima najviše takvih primjera. Spajanja i akvizicije sve se češće provode u današnjem poslovnom svijetu. Razlozi i motivi su uglavnom jačanje konkurentnosti, ostvarivanje većeg profita, bolji položaj na lokalnom i globalnom tržištu, ali svako poduzeće ima i svoje vlastite razloge i motive zašto se odlučuju na ovakve načine povezivanja. Danas se sve više ukupnih prihoda poduzeća stvara primjenom ovakvih oblika povezivanja, a u budućnosti se očekuje još i veći porast tako ostvarenih ukupnih prihoda. Poduzećima je danas isplatlivije i sigurnije udružiti se odnosno povezati s jednim ili više poduzeća jer je konkurencija sve jača i teško ju je dostignuti. Povezivanjem se stvara veća moć i bolji položaj među konkurentima, te ono što je svima bitno; znatnije veći profit.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2008/100 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:52 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 20:52 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/645 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |