E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Ponuda autohtonih proizvoda u hrvatskom hotelijerstvu

Bičić, Eva (2008) Ponuda autohtonih proizvoda u hrvatskom hotelijerstvu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (435kB)

Sažetak

Predmet istraživanja diplomskog rada jesu autohtoni proizvodi i njihova ponuda u hrvatskom hotelijerstvu, odnosno koji je postupak potreban da jedan proizvod dobije oznaku izvornosti kako bi se dalje plasirao na tržištu te koliko su zapravo autohtoni proizvodi zastupljeni u ponudama hotela. Turizam je skup odnosa i pojava koje proizlaze iz putovanja i boravka posjetitelja, te se temelji se na industriji usluga. Njegovi su osnovni proizvodi gostoprimstvo i rekreacija. Potencijalom potrošaču nudi se ideja, usluga, vizija putovanja i dobrog odmora, nudi se nešto novo, jedan potpuno nov doživljaj. Temelj svega su slobodno vrijeme i slobodna volja te ekonomske mogućnosti stanovništva. Naime, odlučujući se za putovanje, pojedinac radi ono što želi, a ne ono što mora. Turizam uključuje brojne komponente kao što su transport, smještaj, rekreacija, zabava, dućani, jelo i piće, specijalna događanja i dr. Za razliku od ostalih tržišta, turistički proizvod se ne donosi potrošaču već potrošač putuje k njemu. Tako će gost aranžman uplatiti u mjestu svoga boravka, dok će proizvod konzumirati u drugoj destinaciji. Turističko tržište iznimno je specifično zbog svoje velike segmentiranosti u odnosu na broj i raznolikost roba i usluga. Gost danas traži cjeloviti turistički proizvod koji će se sastojati od onih usluga koje će odgovarati njemu kao individualnoj osobi. Ne želi stereotipan proizvod koji će zadovoljiti svih, već samo njega. Bježi iz svakodnevnice, monotonog života, briga i obaveza, a traži malo zadovoljstva. Putovanja više nisu duga i rijetka, sve se češće bježi na kraći odmor. Popularnost zdravog načina života progresivno raste iz dana u dan, trend organske prehrane i sportsko-rekreativne aktivnosti su se razmahali. Sve su to važniji elementi potrošnje koje je nužno obraditi i ponuditi gostu kako bi na putovanju zadržao osobni stil života. U suprotnom, neće se odlučiti na putovanje. Premda se stanje u posljednje vrijeme mijenja, gosti ne prepoznaju hrvatska autohtona jela, jer se dovoljno ne prezentiraju. U nekim su jelovnicima strana jela i kombinacije istisnuli autohtona jela, a razlozi su tomu i nedostatku autohtonih namirnica, za čiju se proizvodnju tek u posljednje vrijeme razvijaju projekti i planiraju poticaji. Cilj istraživanja je upoznati se s autohtonim proizvodima, prikazati njihov postupak registracije i dobivanje oznake izvornosti, te utvrditi koriste li se isti u hotelijerstvu Istre. Iz tih razloga postavlja se hipoteza diplomskog rada: Ponuda domaćih autohtonih proizvoda prisutna je na hrvatskom turističkom tržištu, ali nedovoljno zbog složenog postupka registracije i za hotelijere je skuplja u odnosu na uvozne proizvode. Diplomski rad se sastoji od tri dijela. U prvom dijelu govori se o suvremenim trendovima hrvatskog turizma, objašnjavaju se ukratko razlozi početnog negativnog ekonomskog rasta i stagnacije te njezinom kasnijem unapređenju i poboljšanju. U drugom dijelu diplomskog rada se objašnjava pojam autohtonih proizvoda te se opisuje koji su to proizvodi te zašto ih je potrebno zaštiti. Razmatraju se sve potrebne procedure u postupku registracije autohtonih proizvoda, odnosno koja je zakonska regulativa potrebna za njihovu proizvodnju i plasman na tržištu.U zadnjem, trećem dijelu objašnjava se sam cilj diplomskog rada odnosno da li su u Istarskoj županiji kao turističkoj regiji prisutni autohtoni proizvodi u hotelima, odnosno koliko su zastupljeni te jesu li i sami turisti zadovoljni njihovom kvalitetom. Izvori korišteni tijekom izrade diplomskog rada su knjige i stručni časopisi te ostala literatura vezana uz temu diplomskog rada. Opće znanstvene metode korištene tijekom diplomskog rada jesu sljedeće: • metoda deskripcije – korištena za prikupljanje i opis znanstvenih spoznaja vezanih uz temu diplomskog rada • metoda indukcije i dedukcije – za primjenu općih spoznaja i donošenja zaključaka na temelju određenih činjenica • metoda grafičkih prikaza – slika, shema i sl.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Bušelić, Marija
Dodatne informacije: 2008/118
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:41
Zadnja promjena: 21 May 2014 08:30
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/661

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku