E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Sredstva i mediji u promidžbi hrvatskog turizma

Kocijančić, Ani (2007) Sredstva i mediji u promidžbi hrvatskog turizma. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (639kB)

Sažetak

Ovaj rad govori o sredstvima i medijima kojima se Hrvatska turistička zajednica služi za promidžbu Hrvatskog turizma. Turizam je jedna od glavnih djelatnosti Hrvatske, pa se stoga velika pažnja usmjeruje na njegovu promociju. Hrvatska turistička zajednica je nacionalna turistička organizacija, a osnovana je radi stvaranja i promicanja identiteta i ugleda hrvatskog turizma, planiranja i provedbe zajedničke strategije i koncepcije njegove promocije, predlaganja i izvedbe pormidžbenih aktivnosti u zemlji i inozemstvu od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu, te podizanja razine kvalitete cjelokupne turističke ponude Hrvatske. HTZ je osnovana 1991 godine iz razloga što mnogi turisti koji su posjećivali Hrvatsku nisu najčešće niti zali da su boravili u njoj. HTZ ostvaruje prihode iz sljedećih izvora: boravišne pristojbe, članarina, proračuna Republike Hrvatske, zajmova i dragovoljnih priloga. Najznačajnija sredstva u koja ulaže HTZ su: prospekt, letak, katalog, brošura, turističke informacije, karte, cijenici, oglasi, plakati cd romovi, multimedijalna prezentacija, sedmerostruki nosač zvuka, press kit kutija, dvd i dr. Najznačajniji mediji su televizija, radio, novine, časopisi, sajmovi, internet. Jedan od glavnih načina promoviranja Hrvatske u svijetu je putem predstavništva Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu. Dosad postoje dvadeset aktivnih predstavništva i ispostava. Temeljni zadatak svakog od predstavništava je da svoje aktivnosti prilagodi posebnostima tržišta, identificira aktualne trendove u turističkoj ponudi i potražnji, služi kao izvor točnih i pravovremenih informacija, i povezuje domaće i inozemne poslovne partnere. S obzirom da se u propagandna sredstva i medije ulažu značajna sredstva i napori, potrebno je uvidjeti koliko oni doprinose u povećanju prihoda. Hrvatska turistička zajednica prati i analizira rezultate propagande, uspoređujući ukupno uložena sredstva u odnosu na prihod koji je ostvaren nakon propagande. S obzirom da ne postoji nikakav određeni indikator, nemoguće je, točno utvrditi uspješnost ulaganja u sredstva i medije i njihov doprinos u povećanju profita. S druge strane, Hrvatska svojim postignutim rezultatima potvrđuje stečeni status visoko pozicionirane turističke destinacije i samim time dokazuje da je njezino ulaganje u propagandu opravdano, jer pridonosi povećanju kako prometa tako i povećanju prihoda od turizma. Promatrana u mediteranskom okruženju Hrvatska zauzima 4. mjesto po broju stranih dolazaka.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Škare, Marinko
Dodatne informacije: 2007_119
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 21 Pro 2011 10:38
Zadnja promjena: 16 May 2014 13:58
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/683

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku