Kostović, Ivona (2008) Primjena multimedije interneta u turističkim agencijama. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Internet kao medij ruši sve socijalne i društvene barijere koje je već i TV znatno srušila, no Internet u znatno većem razmjeru, i to na jedan zaista poseban način. Pojavom Interneta i nevjerojatno brzim razvojem vrlo sofisticirane informatičke i telekomunikacijske tehnologije svijet u pravom smislu riječi postaje globalno selo. Razvojem informacijske tehnologije i stvaranjem kompjuterskih mreža, odnosno Interneta omogućen je novi način komuniciranja. Za razliku od dosadašnjeg zastarjelog modela komuniciranja, koji je sudionicima komunikacije nametao ograničenja kao što su prostor i vrijeme, komunikacija putem Interneta, odnosno web komunikacija, je ta ograničenja razbila. Omogućuje bolji pristup brojnim izvorima informacija diljem svijeta, ali i direktnu komunikaciju sa svim korisnicima Interneta. Sudioniku je pružena velika mogućnost da se informira i društveno razvija u svim aspektima života. Svrha ovog diplomskog rada je pokazati da Internet kao novi medij određuje osnovne parametre oblikovanja i razvoja društva, da je postao medij komunikacije digitalnog društva koji ima veliki utjecaj na razvoj zajednice i da turističke agencije, kao i cjelokupni turizam, moraju pratiti svjetske trendove ako žele opstati na tržištu. Uz pomoć tehnologije, novih medija, te upotrebe Interneta pruža se mogućnost agencijama da budu u skladu s potrebama potencijalnih turista. Konkurencija na turističkom tržištu prisilila je turističke agencije da nastoje neprekidno poboljšavati kvalitetu turističkih usluga i proizvoda. Tako su turističke agencije počele djelovati na Internetu kao globalnoj mreži informacija. U ovom diplomskom povezane su dvije danas najbrže rastuće industrije na svijetu. Naravno radi se o informacijskoj industriji, odnosno Internetu i turističkoj industriji putovanja, odnosno turističkoj agenciji. Poslovni modeli, kako u gospodarstvu općenito, tako i u turizmu i hotelijerstvu, počeli su se mijenjati zahvaljujući e-poslovanju. U skladu s promjenama u nekim se segmentima poslovanja napušta tradicionalan odnos kupac (potencijalni gost ili konzument neke druge usluge u turizmu) - prodavač (nuditelj neke vrste usluge u npr. hotelu, turističkoj agenciji, kampu, restoranu...). Kupci sve više sudjeluju u kreiranju novih roba i usluga, čime interaktivnost kao jedna od glavnih odlika elektroničkog poslovanja sve više dobiva na značaju. To tvrtke tjera na stalno traženje načina kako zadržati i u što većoj mjeri zadovoljiti zahtjeve kupaca, što je posebno važno i u isti čas zahtjevno naročito na vrlo dinamičnom turističkom tržištu. Znanstvene metode koje su korištene u radu su: deskriptivna metoda, metoda kompilacije, komparacije i statistička metoda. U prvom dijelu općenito je definiran pojam multimedije i Interneta, te je pobliže objašnjen i prikazan nastanak i razvoj Interneta kako u svijetu tako i kod nas. Nakon toga govori se o komunikacijsko-informacijskoj interakciji, kao i o značaju Interneta za poslovanje poduzeća. Drugi dio diplomskog govori o primjeni suvremenih sredstava prodaje u turističkom poslovanju. Kako u modernoj civilizaciji Internet i informacijske tehnologije prodiru u sve pore života tako i u djelovanju turističkih agencija počinju zauzimati sve važniju funkciju. Razlozi tome su pristupačnost i jednostavnost korištenja Internetom, lakoća prezentacije turističkih aranžmana i tako redom preko bookinga do plaćanja. Jedan od važnijih efekata Interneta u turizmu s aspekta poslovanja agencije je snižavanje troškova poslovanja, a s aspekta korisnika turističke usluge je laka pristupačnost velikog broja informacija prezentiranih na zanimljiv način. Tako smo u mogućnosti standardizirano na jedinstven način, slikovno i informacijski vrlo detaljno, prikazati svaki od elemenata ponude jedne turističke agencije. U suvremenom poslovanju na međunarodnom turističkom tržištu promocija je najjače sredstvo kojim turistička agencija može pridobiti novu klijentelu i zadržati svoj ključni položaj između turističke potražnje i turističke ponude, kao dvaju polova turističkog tržišta. Zato i ne začuđuje podatak da sve više turističkih agencija oglašava putem Interneta, a to stoga jer i sve više ljudi svakim danom postaju Internet korisnici. U trećem dijelu dan je osvrt na stanje u Hrvatskom turizmu. Hrvatsko tržište je uglavnom ograničeno na one tvrtke koje imaju potencijala i ambicija za postizanje velikih poslovnih uspjeha. Poslovanje s inozemstvom predstavlja rješenje koje stvara strateško vrlo jaku osnovu za širenje i stvaranje uspješnog poslovanja, osobito u turizmu. Kako na inozemnom tržištu ima jako malo prostora za promoviranje hrvatskih tvrtki uobičajenim načinima, Internet poslovanje daje mogućnost hrvatskim tvrtkama da, na jedan vrlo domišljat i intuitivan način, počnu osvajati inozemna tržišta. U ovom dijelu govori se i o ulaganjima Istre u e-marketing, te je dan primjer jedne fizičke turističke agencije, kao i njena usporedba s on-line agencijom s osvrtom na pozitivne i negativne strane Internet poslovanja, kao i prilike koje taj način rada pruža, te budućnost koja očekuje turističke agencije. Rad je završen zaključkom u kojem su iznesena moja mišljenja i zaključci o zadanoj temi. O navedenoj temi pisali su brojni strani i domaći autori kao što su: Mouthino, Dulčić, Jakuš , Galičić, Šimunić, Senčić, Vizjak i drugi, te su isti u radu korišteni.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2008/70 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:44 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 20:44 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/686 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |