Cossetto, Edi (2007) Analiza brodograđevnog sektora sa aspekta pozicije Uljanik brodogradilište. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (350kB) |
Sažetak
Danas se Republika Hrvatska može pohvaliti da se nalazi u samom svjetskom vrhu brodograđevnog tržišta. Brodovi proizvedeni u hrvatskim brodogradilištima najvrjedniji su proizvodi koje Republika Hrvatska izvozi na svjetsko tržište i na kojem sa svojim udjelom zauzima visoko peto mjesto. Zbog sve zahtjevnijeg brodograđevnog tržišta konkurentska sposobnost brodogradilišta nije nikad u povijesti brodograđevne industrije imala tako važnu ulogu za njihovu budućnost kao što je ima danas. Važnost i posebnost razvoja konkurentskih sposobnosti hrvatskih brodograđevnih poduzeća od velikog je značaja za gospodarstvo Republike Hrvatske. Brz tehnološki razvoj, velika konkurencija, globalizacija i slični trendovi diktiraju. takav tempo promjena da im se mnoga hrvatska poduzeća teško prilagođuju. Bez obzira što u velikim poduzećima, kao što su hrvatska brodogradilišta, promjene ionako same po sebi idu sporije, neprihvaćanje promjena jednaka su nazadovanju. Novi procesi i prilike na svjetskom brodograđevnom tržištu stvaraju nove nepoznanice i probleme koje je potrebno istražiti, te potom na osnovi dobivenih rezultata istraživanja valja adekvatnim prijedlozima i riješiti. Rad strukturiran je u šest osnovnih poglavlja. Prvo poglavlje rada sadrži uvodne naznake koje se odnose na definiciju problema i kompoziciju rada . U drugom poglavlju, koje je u potpunosti posvećeno ciljevima i prikazu mogućih tipova strategija. Naglasak je stavljen na formulaciju strategija te je u tu svrhu prikazano provođenje analize postojećeg stanja poduzeća, analize njegove vanjske okoline te definiranje samih ciljeva i strategija. U trećem poglavlju analizirano je stanje svjetske brodograđevne industrije uz prikaz industrijskog suparništva sa svim glavnim konkurentima i njihovim udjelima po pojedinim tržišnim segmentima. U ovom poglavlju prikazana su predviđanja i prognoze budućih potreba i kretanja na brodograđevnom tržištu Četvrtim poglavljem opisana je postojeća situacija velikih hrvatskih brodograđevnih poduzeća. U svrhu analize postojećeg stanja i određivanja konkurentskih sposobnosti izvršen je prikaz njihovih osnovnih karakteristika, tržišnih segmenata i produktivnosti. Posebno su razmatrane one strateške varijable kojima se mogu uspoređivati s konkurentima. U petom poglavlju prokomentirano je njihovo poslovanje, a razmatrana je i njihova uloga u gospodarstvu Republike Hrvatske. U šestom zaključnom poglavlju, dana je sinteza cjelokupnog rada. Logika rada zasniva se na nekoliko ključnih komponenti: formulacija misije vizije poduzeće i strateških ciljeva poduzeća, snimak postojećeg stanja poduzeća kao odraz internih okolnosti i sposobnosti, snimak i procjena vanjske okoline, prepoznavanje i odabir najpoželjnijih opcija u skladu sa definiranom misijom, vizijom i mogućnostima poduzeća, definiranje dugoročnih ciljeva i korporacijskih strategija za postizanje najpoželjnije opcije, Provodljivost odabranih strategija.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Škare, Marinko |
Dodatne informacije: | 2007_96 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.1 Ekonomska znanost. Osnovni ekonomski pojmovi, teorija. Vrijednost. Kapital. Fondovi |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Ekonomija Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 16 Pro 2011 08:41 |
Zadnja promjena: | 16 May 2014 13:58 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/780 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |