E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Organizacijski konflikti

Krstić, Iva (2007) Organizacijski konflikti. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (580kB)

Sažetak

Suvremeno organizacijsko poslovanje odvija se u vrlo složenim i dinamičnim uvjetima u kojima je konflikt gotovo svakodnevna pojava. U organizaciji djeluje mnoštvo različitih pojedinaca čiji je rad organiziran u jedinice i grupe različitih veličina, djelatnosti i funkcija. Osim toga, organizacija djeluje u okruženju poslovnih partnera, konkurenata, medija i potrošača koje poprima globalne karakteristike. Zamislimo li tako složenu komunikacijsku mrežu i poslovanje u kojem su ciljevi i interesi pojedinaca i grupa često nekompatibilni, a poslovne aktivnosti međuzavisne, nemoguće je ne priznati konflikt kao bitan segment organizacijskog ponašanja i života uopće. Sukladno tome raste i važnost vještina i sposobnosti menadžera da se s konfliktima suočavaju, pozitivno ih usmjeravaju, odnosno njima vješto upravljaju. Cilj ovog rada je analiza konflikata u organizaciji s naglaskom na tezi da konflikt, iako s tradicionalno negativnom konotacijom, može biti kreativan, oslobađajuć i koristan. Cilj je pritom i ukazati na značaj upravljanja konfliktima koje će reducirati sve nepotrebne sukobe u organizaciji, a istovremeno poticati konstruktivne konfliktne situacije koje će poboljšati individualnu performansu pojedinaca kao i kolektivnu performasu organizacijske cjeline. Atraktivnost tematskog područja i činjenica da se konflikti ističu kao iznimno važni organizacijski čimbenici, za koje se smatra da će u budućnosti bitno determinirati uspjeh organizacije, dovoljan je motiv za proučavanje stručne literature i izradu diplomskog rada. Uz to, “neznanstveni” motiv je i primjenjivost stečenog znanja na sva životna područja. Za izvore podataka korištene su knjige, leksikoni i rječnici, članci u časopisima, magistarski znanstveni rad, studije i internet. Pritom su korištene metode analize i sinteze, induktivne i deduktivne metode, metode klasifikacije, statističke metode, metoda deskripcije, metoda ispitivanja i metoda studija slučaja. Rad je sadržajno podjeljen na pet poglavlja. Nakon prvog uvodnog poglavlja, u drugom se poglavlju proučavaju sva relevantna obilježja konflikata u organizaciji :definicije konflikta, mogući pristupi konfliktu, uzroci i oblici organizacijskih konflikata, faze konfliktnog procesa i mogući učinci. Treće poglavlje analizira čimbenike koji utječu na upravljanje konfliktom, moguće strategije i metode upravljanja te posredovanje treće neutralne strane pri rješavanju konflikta. U četvrtom je poglavlju analiziran primjer sukoba koji se nedavno odvijao između Uprave Adris grupe i radnika zagrebačkog pogona Tvornice duhana Rovinj, potom slijedi zaključak diplomskog rada u petom poglavlju.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2007_36
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 19 Pro 2011 13:25
Zadnja promjena: 19 Pro 2011 13:25
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/847

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku