Raković, Katarina (2006) Strukturni aspekti hrvatskog izvoza i njihov utjecaj na konkurentnost izvoza. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (871kB) |
Sažetak
Prvo temeljito i opsežno istraživanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva1 bilo je provedeno prije gotovo deset godina. Jedan od osnovnih problema na koje je ukazano u svezi budućnosti hrvatskog gospodarstva bio je smjer i brzina uvođenja hrvatskog gospodarstva u svjetsko tržište. U to je vrijeme, kao i danas, prepoznata je potreba da se gospodarstvo učini konkurentnijim, kao i potreba da se izvrše strukturne prilagodbe konkurentnim zapadnim tržištima. Gubitak tržišta bivše Jugoslavije i tržišta SEV-a imao je u to vrijeme negativan kratkoročan učinak, ali je dugoročno gledano trebao predstavljati jak poticaj za "guranje" hrvatskog gospodarstva na zapadna tržišta, otvarajući ga prema utjecajima svjetskog tržišta i stvarajući potencijal za brži napredak njegove konkurentnosti. Cilj ovog Diplomskog rada je detaljno razmatranje dinamike vanjske trgovine i stranih ulaganja u hrvatskom gospodarstvu kako bi se utvrdile promjene koje su se dogodile u zadnjih deset godina, kao i dinamika faktora koji uzrokuju sadašnje stanje (ne)konkurentnosti hrvatskog izvozno orijentiranog gospodarstva. Okvir za analizu vanjskotrgovinske konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, koji je upotrijebljen u ovom radu, počiva na pristupu i metodologiji koji su korišteni za vrijeme istraživanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva provedenog 1993. i 1996. godine. U prvom poglavlju, koje nosi naziv "Razvojna kretanja u vanjskoj trgovini Hrvatske" sadržan je pregled osnovnih pokazatelja hrvatske vanjske trgovine po skupinama proizvoda i zemljama partnerima. U drugom poglavlju, koje nosi naziv "Upitna konkurentnost Hrvatskog izvoza u Njemačku i Italiju", analizira se kakva je konkurentnost hrvatskog izvoza na glavna EU tržišta Njemačke i Italije u usporedbi s izvozima drugih zemalja izvan EU-a. Kakav je bio trend u hrvatskoj konkurentnosti na tim tržištima otkako su napravljene prethodne studije EIZ-a? U trećem poglavlju, koje nosi naziv "Trendovi u stranim ulaganjima " daje se pregled trendova izravnih priljeva i odljeva izravnih stranih ulaganja u i iz Hrvatske i sastav tih ulaganja. U četvrtom poglavlju opisane su promjene strukture izvozne industrije i skupine proizvoda i faktorskog sadržaja koje su se dogodile od 1993. i 1995. godine kada su završene ranije studije konkurentnosti. U kojoj mjeri su izvozne industrije koncentrirane u nekoliko firmi, i kako se to mijenjalo tijekom godina. Nakon toga prikazani su drugi aspekt koncentracije: broj proizvoda koji se prodaju na raznim tržištima u odnosu na strukturu proizvoda drugih zemalja Srednje i Istočne Europe.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2007_47 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.5 Trgovina s inozemstvom. Vanjska trgovina. Međunarodna trgovina |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 21 Pro 2011 10:39 |
Zadnja promjena: | 21 Pro 2011 10:39 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/856 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |