Grgorinić, Tanja (2007) Koncepcija korporativne društvene odgovornosti. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (305kB) |
Sažetak
Korporativna društvena odgovornost je koncepcija prema kojoj poduzeća dobrovoljno odlučuju pridonijeti boljem društvu i čišćem okolišu radi osiguravanja veće konkurentnosti na tržištu. Ova odgovornost je usmjerena prema zaposlenicima i općenito, prema svim poslovnim subjektima vezanim za poslovanje i svima na čiju konkurentnost ona može utjecati. Sve veći broj poduzeća ističe svoju predanost korporativnoj društvenoj odgovornosti naglašavajući društvene i ekološke vrijednosti, te je uključuju u svoje poslovanje. Ta predanost poduzeća dioničarima osigurava činjenicu da će izaći u susret očekivanjima i regulativi zajednice, lokalno ili globalno, i pokušati minimalizirati neželjene učinke. Cilj ovog rada je prikazati obilježja koncepcije korporativne društvene odgovornosti i prednosti njene primjene u gospodarskoj praksi. U ovom radu, između uvoda i zaključka, tema koncepcije korporativne društvene odgovornosti obrađena je kroz šest glavnih poglavlja. U drugom poglavlju, daje se pojmovno određenje korporativne društvene odgovornosti, te se definiraju njezine koristi, kritike i alati. U trećem poglavlju prikazana je interna dimenzija korporativne društvene odgovornosti. Obrađena je kroz nekoliko glavnih smjernica: management upravljanja ljudskim resursima, zdravlje i sigurnost na radu i uvjeti rada, prilagođavanje promjenama i management upravljanja okolišem i prirodnim resursima. Četvrto poglavlje prikazuje eksternu dimenziju korporativne društvene odgovornosti. Zbog sve veće globalizacije poduzeća su postala dio jedne cjeline sa zajedničkim ciljevima i zadacima. Poduzeća se integriraju u lokalnu zajednicu iz koje crpe ljudske i materijalne resurse, ali se šire i dalje putem multinacionalnih lanaca nabave i prodaje, i na taj način se dotiču i globalnih pravila poslovanja. Sljedeće poglavlje, peto po redu, govori o holističkom pristupu korporativnoj društvenoj odgovornosti. Taj je pristup objašnjen kroz nekoliko smjernica koje upućuju na važnost radne snage i stjecanja povjerenja potrošača, te potrebu za izradom izvještaja koji prikazuju poslovanje poduzeća u skladu sa društvenim i ekološkim standardima, na temelju kojih poduzeća ostvaruju veće šanse za dobivanje potrebnih financijskih sredstava. U šestom poglavlju prikazan je način na koji Europska unija primjenjuje koncepciju korporativne društvene odgovornosti, počeci uvođenja te koncepcije i drugih slićnih aktivnosti u gospodarstvu Europske unije. Sedmo poglavlje, prikazuje primjenu korporativne društvene odgovornosti u gospodarstvu Republike Hrvatske. Navedeni su primjeri odabranih poduzeća u RH i implementacija korporativne društvene odgovornosti u njihove poslovne aktivnosti. Prilikom pisanja ovog rada korištene su slijedeće metode: metoda deskripcije, sinteze, analize, komparacije, te metoda proučavanja dostupne literature s područja korporativne društvene odgovornosti.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2006/112 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 65.01 Metode i metodologija. Teorija i praksa organizacije > 65.012.4 Menadžment. Uprava. Ravnateljstvo Tehnike i metode upravljanja |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 19 Pro 2011 12:52 |
Zadnja promjena: | 19 Pro 2011 12:52 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/911 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |