E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Konflikti na radnom mjestu

Glavinić, Kristina (2011) Konflikti na radnom mjestu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (737kB)

Sažetak

Meke varijable danas imaju sve veći značaj za funkcioniranje organizacije. Jedna od njih su i sukobi koji u velikoj mjeri utječu na pojedinca, njegov svakodnevni rad i cjelokupno radno okruženje. Svakodnevno se susrećemo sa sukobima a ponekad ih nismo ni svjesni dok situacija ne eskalira. Svaki konflikt ima svoju težinu i uvijek uzrokuje promjenu. Promjena može biti pozitivna i imati funkcionalan ishod ili pak negativna i nanijeti štetu. Sukobi su neizbježna svakodnevna pojava koja ima svoje uzroke, faze kroz koje prolazi, učinke i načine upravljanja i rješavanja. Javljaju se u svim organizacijama, kod svih djelatnosti, na svim razinama u poduzeću neovisno o odlučivanju i vrsti odgovornosti. Bitno je znati da iako se uglavnom vežu uz negativne aspekte, postoji i povoljan učinak sukoba koji osigurava optimalna razina konflikata na radu. U poslovnom svijetu vrlo je bitan sklad i harmonija na radu. Za razliku od privatnog segmenta našeg života gdje je moguće izbjegavati sukobe odnosno njihove izvore, u poslovnom svijetu to ponekad nije moguće jer postoji daleko veća odgovornost svakog pojedinca i organizacije. Na početku rada slijedi pregled razvoja proučavanja sukoba i njihova povezanost sa međuljudskim odnosima, zatim pojmovno određenje sukoba te najvažniji pristupi i karakteristike koji su se razvili tijekom godina. U četvrtom dijelu navode se najvažniji uzroci sukoba te njihova podjela s obzirom na različite autore uz naglasak na interpersonalne intergrupne i interorganizacijske konflikte. Slijedi prikaz cjelokupnog procesa sukoba. Također, bitan dio rada čini razgraničenje organizacijskih efekata konflikata, njihovi pozitivni i negativni učinci te važnost pronalaska optimalne količine sukoba. Konačno u sedmom dijelu opisane su temeljne strategije za rješavanje sukoba, od indirektnih preko direktnih tehnika zbog važnosti raspoznavanja svake kako bi bilo moguće odabrati najoptimalniju s obzirom na vrstu sukoba. Tu se također izdvaja važnost uloge što je imaju menadžeri u upravljanju konfliktima te vanjska rješenja kao konačan izbor u slučaju kada sukob nije moguće riješiti nekom od tehnika ili jednostavno kao prevencija nastanka konflikata. Za kraj, dan je osvrt na sukobe kroz stres koji je danas i više nego prisutan u svakodnevnom poslovnom ili privatnom životu pojedinca te u velikoj mjeri predstavlja direktan izvor sukoba.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/187
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 331 Rad. Zaposlenost. Poslodavci, zaposleni. Ekonomika rada. Organizacija rada.
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.3 Međuljudski odnosi u poduzeću
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 21 Pro 2011 12:45
Zadnja promjena: 21 Pro 2011 12:45
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/922

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku