Glavinić, Kristina (2011) Konflikti na radnom mjestu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (737kB) |
Sažetak
Meke varijable danas imaju sve veći značaj za funkcioniranje organizacije. Jedna od njih su i sukobi koji u velikoj mjeri utječu na pojedinca, njegov svakodnevni rad i cjelokupno radno okruženje. Svakodnevno se susrećemo sa sukobima a ponekad ih nismo ni svjesni dok situacija ne eskalira. Svaki konflikt ima svoju težinu i uvijek uzrokuje promjenu. Promjena može biti pozitivna i imati funkcionalan ishod ili pak negativna i nanijeti štetu. Sukobi su neizbježna svakodnevna pojava koja ima svoje uzroke, faze kroz koje prolazi, učinke i načine upravljanja i rješavanja. Javljaju se u svim organizacijama, kod svih djelatnosti, na svim razinama u poduzeću neovisno o odlučivanju i vrsti odgovornosti. Bitno je znati da iako se uglavnom vežu uz negativne aspekte, postoji i povoljan učinak sukoba koji osigurava optimalna razina konflikata na radu. U poslovnom svijetu vrlo je bitan sklad i harmonija na radu. Za razliku od privatnog segmenta našeg života gdje je moguće izbjegavati sukobe odnosno njihove izvore, u poslovnom svijetu to ponekad nije moguće jer postoji daleko veća odgovornost svakog pojedinca i organizacije. Na početku rada slijedi pregled razvoja proučavanja sukoba i njihova povezanost sa međuljudskim odnosima, zatim pojmovno određenje sukoba te najvažniji pristupi i karakteristike koji su se razvili tijekom godina. U četvrtom dijelu navode se najvažniji uzroci sukoba te njihova podjela s obzirom na različite autore uz naglasak na interpersonalne intergrupne i interorganizacijske konflikte. Slijedi prikaz cjelokupnog procesa sukoba. Također, bitan dio rada čini razgraničenje organizacijskih efekata konflikata, njihovi pozitivni i negativni učinci te važnost pronalaska optimalne količine sukoba. Konačno u sedmom dijelu opisane su temeljne strategije za rješavanje sukoba, od indirektnih preko direktnih tehnika zbog važnosti raspoznavanja svake kako bi bilo moguće odabrati najoptimalniju s obzirom na vrstu sukoba. Tu se također izdvaja važnost uloge što je imaju menadžeri u upravljanju konfliktima te vanjska rješenja kao konačan izbor u slučaju kada sukob nije moguće riješiti nekom od tehnika ili jednostavno kao prevencija nastanka konflikata. Za kraj, dan je osvrt na sukobe kroz stres koji je danas i više nego prisutan u svakodnevnom poslovnom ili privatnom životu pojedinca te u velikoj mjeri predstavlja direktan izvor sukoba.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/187 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 331 Rad. Zaposlenost. Poslodavci, zaposleni. Ekonomika rada. Organizacija rada. 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.3 Međuljudski odnosi u poduzeću |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 21 Pro 2011 12:45 |
Zadnja promjena: | 21 Pro 2011 12:45 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/922 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |