Gortan, Ivan (2006) Kategorizacija hotela. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (351kB) |
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada bila je kategorizacija hotela. Uvjeti koje hotel treba ispunjavati, određeni su Pravilnikom koji propisuje ugostiteljske i druge usluge koje se moraju pružati u samome hotelu. Pravilnikom se također propisuju vrste posebnih standarda za hotele, uvjeti i elementi koji moraju biti ispunjeni za pojedini standard, oznake posebnih standarda i način njihova utvrđivanja. Na početku rada bilo je riječi o smještajnim objektima iz skupine hotela, a u koje se ubrajaju: hotel, aparthotel, turističko naselje, turistički apartmani, pansioni, guest house te kampovi. Kategorizacijom se utvrđuje kvaliteta najznačajnijih elemenata ponude, na temelju propisanih standarda. Cilj kategorizacije je utvrđivanje kvalitete samog „proizvoda“ kako bi se gostu dalo do znanja o kakvom se objektu radi. Zapravo, kategorizacijom se želi zaštititi samog gosta prilikom njegove odluke koji će hotel izabrati. U diplomskom radu utvrđen je način kategorizacije i povjerenstvo koje ga određuje. Ukoliko određeni hotel više ne ispunjava uvjete za kategoriju koju predstavlja mora podnijeti zahtjev za novu kategorizaciju, a isto tako mora postupiti ako ispunjava uvjete za višu kategoriju. Inače, kategorizaciju po službenoj dužnosti, svake dvije godine provodi Ministarstvo turizma. Posebna kvaliteta (Q) određuje se za kategorizirane hotele koji pružaju više sadržaja, uređaja, opreme i usluga od propisanih za određenu kategoriju. Da bi se hotel kategorizirao u pojedinu kategoriju uzimaju se u obzir ovi elementi: usluge recepcije, horizontalne i vertikalne komunikacije, smještajne jedinice, hotelski apartmani, kupaonica, zaseban zahod, kuhinja, doručak, usluživanje hrane, usluživanje u smještajnu jedinicu, usluga caffe bara, prostorije i prostori za zaposleno osoblje, prodaja tiska, vanjski izgled objekta i okoliš, te održavanje hotela. Što se tiče zvjezdica, svaka zvjezdica se razlikuje od druge po svojim svojstvima, a te razlike nisu ni toliko velike. S porastom zvjezdica raste i površina jednokrevetnih i dvokrevetnih soba, a samim tim i sadržaji u njima (minibar, broj fotelja u sobama, garderobni ormar, modernija tehnologija, klima, usluge e-maila i faksa, sauna, opremljenija kuhinja i WC, veći kreveti,..). Kategorizacijom ugostitelj želi dobiti povjerenje gostiju u svoj hotel, te na taj način privući te goste na ponovni dolazak, što za ugostitelja znači stabilan tržišni položaj i dugoročnu stabilnost poslovanja. U Hrvatskoj ima najviše hotela s tri zvjezdice, dok hotela s pet zvjezdica ima tek desetak, što znači da treba više ulagati i raditi na tome da Hrvatska bude što više konkurentna nekim destinacijama koje su možda marketinški „prenapuhane“, te suprotstaviti im se s obrazovanim i organiziranim kadrovima, a pogotovo sa sadržajnom i kvalitetnom uslugom.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Bušelić, Marija |
Dodatne informacije: | 2006/61 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 338 Gospodarsko stanje. Gospodarska politika. Upravljanje gospodarstvom. Gospodarsko planiranje. Proizvodnja. Usluge. Cijene > 338.4 Proizvodnja i usluge prema gospodarskim sektorima > 338.48 Turistički promet s gospodarskog gledišta. Politika turističkog gospodarstva |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 20 Jan 2012 10:10 |
Zadnja promjena: | 19 May 2014 10:17 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/982 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |