Anić, Ivan-Damir and Ciunova-Suleska, Anita and Rajh, Edo (2010) Decision-making styles of young-adult consumers in the Republic of Macedonia. Ekonomska istraživanja (4). pp. 102-113. ISSN 1331-677X
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (273kB) |
Sažetak
Svrha ovog rada je istražiti stilove odlučivanja i testirali CSI ljestvicu koju su razvili Sproles i Kendall (1986) na uzorku mladih potrošača u Republici Makedoniji. Također je izvršena segmentacija ispitanika i utvrđene su razlike među potrošačima s obzirom na njihov stil odlučivanja. Empirijska analiza temelji se na podacima koji su prikupljeni anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani izračunom Cronbach alfa koeficijenata, primjenom eksplorativne faktorske analize, k-means klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Klaster analizom ispitanici su segmentirani u dva homogena segmenta s obzirom na iskazane stilove odlučivanja: ekonomični potrošači i rekreacijski potrošači. Također su potvrđene razlike između spolova na četiri faktora: sklonost marki, sklonost novitetima i modi, sklonost hedonizmu i sklonost kupnji iz navike. Vodeći računa o rezultatima istraživanje menadžeri bi trebali prilagoditi svoje marketinške strategije specifičnostima makedonskog tržišta.
Tip objekta: | Članak |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 4/2010 |
Ključni pojmovi: | Stilovi odlučivanja potrošača, CSI instrument, segmentacija tržišta, razlike u spolu, Republika Makedonija |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" |
Datum pohrane: | 20 Sep 2012 11:35 |
Zadnja promjena: | 08 Jan 2013 07:48 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1205 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |