E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Decision-making styles of young-adult consumers in the Republic of Macedonia

Anić, Ivan-Damir and Ciunova-Suleska, Anita and Rajh, Edo (2010) Decision-making styles of young-adult consumers in the Republic of Macedonia. Ekonomska istraživanja (4). pp. 102-113. ISSN 1331-677X

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (273kB)

Sažetak

Svrha ovog rada je istražiti stilove odlučivanja i testirali CSI ljestvicu koju su razvili Sproles i Kendall (1986) na uzorku mladih potrošača u Republici Makedoniji. Također je izvršena segmentacija ispitanika i utvrđene su razlike među potrošačima s obzirom na njihov stil odlučivanja. Empirijska analiza temelji se na podacima koji su prikupljeni anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani izračunom Cronbach alfa koeficijenata, primjenom eksplorativne faktorske analize, k-means klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Klaster analizom ispitanici su segmentirani u dva homogena segmenta s obzirom na iskazane stilove odlučivanja: ekonomični potrošači i rekreacijski potrošači. Također su potvrđene razlike između spolova na četiri faktora: sklonost marki, sklonost novitetima i modi, sklonost hedonizmu i sklonost kupnji iz navike. Vodeći računa o rezultatima istraživanje menadžeri bi trebali prilagoditi svoje marketinške strategije specifičnostima makedonskog tržišta.

[error in script]
Tip objekta: Članak
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 4/2010
Ključni pojmovi: Stilovi odlučivanja potrošača, CSI instrument, segmentacija tržišta, razlike u spolu, Republika Makedonija
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 20 Sep 2012 11:35
Zadnja promjena: 08 Jan 2013 07:48
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1205

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku