E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Oblici društvene odgovornosti marketinga

Barbo, Mattea (2011) Oblici društvene odgovornosti marketinga. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (421kB)

Sažetak

Društvena odgovornost poduzetniku donosi vidljivost, prepoznatljivost, besplatnu promociju, veći interes drugih za razmatranje partnerskog odnosa. Pokazivanje društvene odgovornosti nije samo dobar način da poduzetnik doprinese promjenama u željenom smjeru, nego je način da se predstavi kao osoba kojoj je stalo do sredine u kojoj djeluje, a i do ljudi u vlastitoj organizaciji. Osim toga, to je i besplatni marketing s neviđenim sinergijskim učincima, ali i dobar osjećaj da činimo nešto dobro. Ako želi izgrađivati dugoročnu lojalnost svojih potrošača, tvrtka se treba voditi za temeljnim smjernicama izgradnje moderne, suvremene poslovne sredine koja vodi računa o svojim klijentima jednako kao i o široj javnosti, tj. cjelokupnoj zajednici i društvu. Uslijed mnogih problema moderne civilizacije, društvena odgovornost i etika postali su prioriteti koji će biti samo sve veći i važniji. Oni će biti ti koji će sve više doprinositi stjecanju tržišnog udjela. Slijedeći te trendove, u budućnosti bi moglo biti puno više tvrtki koje će se izdvajati zbog svoje brige o okolini, potrošačima, dobavljačima, lokalnoj zajednici i društvu kao cjelini od onih koje će pribjegavati kratkoročnim, etički upitnim aktivnostima. Na to će ih prisiliti potrošači koji postaju sve osjetljiviji na razna etička pitanja i koji su o tome sve bolje informirani. U drugom poglavlju definira se pojam marketinga prema vodećim autorima u području marketinga i dan je pregled razvijanja koncepcije marketinga tijekom povijesti. U trećem poglavlju opisano je razvijanje termina održivog razvoja i zaštite okoliša u svijetu, te definicije društvene odgovornosti i njegove uloge u politiku rada poduzeća. U četvrtom poglavlju dan je pregled oblika društvene odgovornosti uz konkretnih primjera iz prakse. U petom poglavlju pruža se uvid u poslovanju svjetske tvrtke Coca-Cola HBC u Hrvatskoj, ulogu poduzeća u očuvanju vodnih resursa, energije i klime, zaštiti potrošača, razvoju zaposlenika i odnos s recikliranjem i ambalažom, reputaciji i zadovoljavanju ekološke dimenzije poslovanja, poštivanju ljudskih prava i motiviranosti zaposlenika te poticanju razvoja poduzeća koji se temelji na lojalnost kupaca. U šestom poglavlju postavljaju se kritična pitanja na primjenu društvene odgovornosti i na probleme unutar društva, utvrđuju se probleme i moguća ograničenja s kojima se suočavaju hrvatski menadžeri u procesu implementacije najbolje prakse na primjeru Coca-Cole. Svrha rada je utvrditi značaj društvene odgovornosti u današnjim uvjetima rada i ustanoviti kako je poslovanje na društveno odgovoran način važno za sva poduzeća kojima je povjerenje jedna od ključnih komponenta. Većina će potencijalnih partnera već u samom početku radije poslovati s poduzećem koje ima reputaciju aktivnog provođenja društvene odgovornosti. Osim toga, uslijed odgovornog djelovanja poduzeća prema zajednici, okolišu, svojim zaposlenicima ili tržištu, poduzeće poručuje pozitivne učinke. Temeljem prikupljene i obrađene literature pri izradi ovog završnog rada korištena je znanstvena metoda klasifikacije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/83
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 12 Oct 2011 12:16
Zadnja promjena: 12 Oct 2011 12:16
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/141

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku