Barbo, Mattea (2011) Oblici društvene odgovornosti marketinga. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (421kB) |
Sažetak
Društvena odgovornost poduzetniku donosi vidljivost, prepoznatljivost, besplatnu promociju, veći interes drugih za razmatranje partnerskog odnosa. Pokazivanje društvene odgovornosti nije samo dobar način da poduzetnik doprinese promjenama u željenom smjeru, nego je način da se predstavi kao osoba kojoj je stalo do sredine u kojoj djeluje, a i do ljudi u vlastitoj organizaciji. Osim toga, to je i besplatni marketing s neviđenim sinergijskim učincima, ali i dobar osjećaj da činimo nešto dobro. Ako želi izgrađivati dugoročnu lojalnost svojih potrošača, tvrtka se treba voditi za temeljnim smjernicama izgradnje moderne, suvremene poslovne sredine koja vodi računa o svojim klijentima jednako kao i o široj javnosti, tj. cjelokupnoj zajednici i društvu. Uslijed mnogih problema moderne civilizacije, društvena odgovornost i etika postali su prioriteti koji će biti samo sve veći i važniji. Oni će biti ti koji će sve više doprinositi stjecanju tržišnog udjela. Slijedeći te trendove, u budućnosti bi moglo biti puno više tvrtki koje će se izdvajati zbog svoje brige o okolini, potrošačima, dobavljačima, lokalnoj zajednici i društvu kao cjelini od onih koje će pribjegavati kratkoročnim, etički upitnim aktivnostima. Na to će ih prisiliti potrošači koji postaju sve osjetljiviji na razna etička pitanja i koji su o tome sve bolje informirani. U drugom poglavlju definira se pojam marketinga prema vodećim autorima u području marketinga i dan je pregled razvijanja koncepcije marketinga tijekom povijesti. U trećem poglavlju opisano je razvijanje termina održivog razvoja i zaštite okoliša u svijetu, te definicije društvene odgovornosti i njegove uloge u politiku rada poduzeća. U četvrtom poglavlju dan je pregled oblika društvene odgovornosti uz konkretnih primjera iz prakse. U petom poglavlju pruža se uvid u poslovanju svjetske tvrtke Coca-Cola HBC u Hrvatskoj, ulogu poduzeća u očuvanju vodnih resursa, energije i klime, zaštiti potrošača, razvoju zaposlenika i odnos s recikliranjem i ambalažom, reputaciji i zadovoljavanju ekološke dimenzije poslovanja, poštivanju ljudskih prava i motiviranosti zaposlenika te poticanju razvoja poduzeća koji se temelji na lojalnost kupaca. U šestom poglavlju postavljaju se kritična pitanja na primjenu društvene odgovornosti i na probleme unutar društva, utvrđuju se probleme i moguća ograničenja s kojima se suočavaju hrvatski menadžeri u procesu implementacije najbolje prakse na primjeru Coca-Cole. Svrha rada je utvrditi značaj društvene odgovornosti u današnjim uvjetima rada i ustanoviti kako je poslovanje na društveno odgovoran način važno za sva poduzeća kojima je povjerenje jedna od ključnih komponenta. Većina će potencijalnih partnera već u samom početku radije poslovati s poduzećem koje ima reputaciju aktivnog provođenja društvene odgovornosti. Osim toga, uslijed odgovornog djelovanja poduzeća prema zajednici, okolišu, svojim zaposlenicima ili tržištu, poduzeće poručuje pozitivne učinke. Temeljem prikupljene i obrađene literature pri izradi ovog završnog rada korištena je znanstvena metoda klasifikacije.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/83 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 12 Oct 2011 12:16 |
Zadnja promjena: | 12 Oct 2011 12:16 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/141 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |