Kurtović, Ana (2010) Zeleni marketing kao aspekt društveno odgovornog marketinga. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (822kB) |
Sažetak
Ograničenje resursa, velike klimatske promjene, česti potresi i poplave, te mnoge druge promjene u okolišu napokon su izazvale reakciju ljudi. Na svjetskoj razini izrađene su mnoge studije o negativnom utjecaju ljudi i poduzeća na okoliš. Studije su pokazale da je stanje alarmantno i, ako se ne poduzmu oštre mjere i koraci, moglo bi doći do ekološke katastrofe. Upravo su te činjenice potaknule stručnjake na promišljanje o nekim novim načinima rada, idejama i strategijama na svim razinama poslovanja poduzeća. Današnja je poslovna okolina promjenjiva, neizvjesna i vrlo rizična, što s vremenom zahtijeva i određene promjene unutar svake djelatnosti pojedinačno, pa tako i u segmentima u kojima djeluje marketing. Upravo su te promjene vodile razvoju zelenog marketinga kao jednog od koraka ka boljitku društva u cjelini. Svrha ovog rada je ukazati na važnost ekološke proizvodnje, te na koji način i s kojim problemima se ti proizvođači moraju nositi svakodnevno kako bi opstali na tržištu. Marketinško oglašavanje i vlastita promocija vrlo su visoki troškovi, kao i sam proces proizvodnje. Jedan od načina promocije jest i zeleni marketing, putem kojeg proizvođači šalju svojim kupcima jasne poruke o svojim proizvodima i načinu proizvodnje te na taj način pokušavaju stvoriti lojalnost svojih kupaca. Kroz ovaj rad bit će objašnjeno što je to ustvari zeleni marketing, koji su proizvodi zastupljeni u Hrvatskoj, te na koji se način ekološka proizvodnja odvija u Europi i inozemstvu. Rad je razrađen kroz poglavlja koja opisuju sve bitne stavke vezane za naslovnu temu. Dakle, u drugom poglavlju detaljno je objašnjeno što je to ustvari društvena odgovornost marketinga, kako posluju društveno odgovorna poduzeća i kakvo značenje za razvoj gospodarstva i društva općenito ima. Zatim, objašnjeni su pojmovi društvene koncepcije marketinga i društvenog marketinga. Također opisani su i posebni oblici društveno odgovornog marketinga te odgovori potrošača na praksu marketinga. Nadalje, u trećem poglavlju razložen je pojam zelenog marketinga, podaci o njegovom razvoju, prednostima i nedostacima proizvodnje zelenih proizvoda, te obujmu te iste proizvodnje u Hrvatskoj i ostatku svijeta. U četvrtom poglavlju obrađene su neke od kompanija koje se bave proizvodnjom zelenih odnosno ekoloških proizvoda te su dani primjeri zelenih proizvoda, društveno odgovornog poslovanja i primjeri zelenog marketinga u turizmu u Hrvatskoj. Na kraju rada nalazi se osobni kritički osvrt na rad i poslovanje poduzeća iz prethodnih poglavlja. Od literature, korištene su mnogobrojne knjige domaćih i stranih autora čiji je opus usko vezan uz tematiku. Također, pregledani su članci vezani uz tematiku zelenog marketinga, i na kraju korišten je Internet preglednik kao baza mnogobrojnih podataka i praktičnih primjera. Prilikom izrade rada korištene su metode kompilacije, analiza, sinteza, indukcija i dedukcija.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2010/139 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 02 Nov 2011 12:07 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 10:58 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/235 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |