E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Zeleni marketing kao aspekt društveno odgovornog marketinga

Kurtović, Ana (2010) Zeleni marketing kao aspekt društveno odgovornog marketinga. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (822kB)

Sažetak

Ograničenje resursa, velike klimatske promjene, česti potresi i poplave, te mnoge druge promjene u okolišu napokon su izazvale reakciju ljudi. Na svjetskoj razini izrađene su mnoge studije o negativnom utjecaju ljudi i poduzeća na okoliš. Studije su pokazale da je stanje alarmantno i, ako se ne poduzmu oštre mjere i koraci, moglo bi doći do ekološke katastrofe. Upravo su te činjenice potaknule stručnjake na promišljanje o nekim novim načinima rada, idejama i strategijama na svim razinama poslovanja poduzeća. Današnja je poslovna okolina promjenjiva, neizvjesna i vrlo rizična, što s vremenom zahtijeva i određene promjene unutar svake djelatnosti pojedinačno, pa tako i u segmentima u kojima djeluje marketing. Upravo su te promjene vodile razvoju zelenog marketinga kao jednog od koraka ka boljitku društva u cjelini. Svrha ovog rada je ukazati na važnost ekološke proizvodnje, te na koji način i s kojim problemima se ti proizvođači moraju nositi svakodnevno kako bi opstali na tržištu. Marketinško oglašavanje i vlastita promocija vrlo su visoki troškovi, kao i sam proces proizvodnje. Jedan od načina promocije jest i zeleni marketing, putem kojeg proizvođači šalju svojim kupcima jasne poruke o svojim proizvodima i načinu proizvodnje te na taj način pokušavaju stvoriti lojalnost svojih kupaca. Kroz ovaj rad bit će objašnjeno što je to ustvari zeleni marketing, koji su proizvodi zastupljeni u Hrvatskoj, te na koji se način ekološka proizvodnja odvija u Europi i inozemstvu. Rad je razrađen kroz poglavlja koja opisuju sve bitne stavke vezane za naslovnu temu. Dakle, u drugom poglavlju detaljno je objašnjeno što je to ustvari društvena odgovornost marketinga, kako posluju društveno odgovorna poduzeća i kakvo značenje za razvoj gospodarstva i društva općenito ima. Zatim, objašnjeni su pojmovi društvene koncepcije marketinga i društvenog marketinga. Također opisani su i posebni oblici društveno odgovornog marketinga te odgovori potrošača na praksu marketinga. Nadalje, u trećem poglavlju razložen je pojam zelenog marketinga, podaci o njegovom razvoju, prednostima i nedostacima proizvodnje zelenih proizvoda, te obujmu te iste proizvodnje u Hrvatskoj i ostatku svijeta. U četvrtom poglavlju obrađene su neke od kompanija koje se bave proizvodnjom zelenih odnosno ekoloških proizvoda te su dani primjeri zelenih proizvoda, društveno odgovornog poslovanja i primjeri zelenog marketinga u turizmu u Hrvatskoj. Na kraju rada nalazi se osobni kritički osvrt na rad i poslovanje poduzeća iz prethodnih poglavlja. Od literature, korištene su mnogobrojne knjige domaćih i stranih autora čiji je opus usko vezan uz tematiku. Također, pregledani su članci vezani uz tematiku zelenog marketinga, i na kraju korišten je Internet preglednik kao baza mnogobrojnih podataka i praktičnih primjera. Prilikom izrade rada korištene su metode kompilacije, analiza, sinteza, indukcija i dedukcija.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2010/139
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 02 Nov 2011 12:07
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:58
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/235

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku