E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Utjecaj marki na ponašanje u kupovini

Kontošić, Roberta (2009) Utjecaj marki na ponašanje u kupovini. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (371kB)

Sažetak

Cilj ovog završnog rada bio je razjašnjenje utjecaja marki na ponašanje u kupovini. Naime, u današnje vrijeme sve većeg utjecaja marki, kupci, odnosno svi mi pojedinačno, gradimo emocionalni odnos s markama, koje nam postaju poput prijatelja. Stoga, ne čudi kada prilikom kupovine odabiremo onaj proizvod s potpisom nama poznate marke. Naravno kako time smatramo da kupujemo i kvalitetu, iako ne mora uvijek biti tako, što također navodi kupca da lakše izabere markirani proizvod. Motivi za vjernost nekoj marci dolaze iz dijela mozga koji je odgovoran za intuiciju, kao i subjektivne predodžbe i emocije, a ne razumno djelovanje, stoga u situacijama kada nema značajne razlike među proizvodima, brojni klijenti biraju marke, bilo to svijesno ili nesvijesno, prije zbog emocionalnih podražaja nego zbog njihovih funkcionalnih značajki. Marke navode već i djecu da tjeraju roditelje na kupnju markirane odjeće, kao što to čine i adolescenti, u većoj mjeri mlađi i dječaci. Kupovina markiranih proizvoda postaje znak pripadanja određenoj grupi, kao što nam i pomaže u „igranju uloga“, u postizanju života kakvome težimo. Stoga je osnova ovog završnog rada bila sagledavanje takvoga utjecaja na ponašanje u kupovini, i sa strane marketinga, kao i sa strane kupčeva socijalnog i emocionalnog aspekta.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009/107
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 10 Nov 2011 10:48
Zadnja promjena: 10 Nov 2011 10:48
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/343

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku