Budan, Mislav (2010) Ponašanje korisnika usluga. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (840kB) |
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada je proširiti spoznaje i opisati procese u kojima korisnik sudjeluje tijekom uslužnog procesa, te koji čimbenici utječu na samog korisnika. Predmet razmatranja ovog diplomskog rada bilo je proučavanje usluge, njihovo definiranje te klasifikacija usluga. U fokusu je determiniranje ponašanja korisnika prema načinu i vrsti pružanja usluge, situaciji u kojoj je usluga pružena, kvaliteti usluge te u samim zadovoljstvom korisnika usluge. Prilikom proučavanja problema i iznošenja rezultata istraživanja unutar ovog rada korištene su različite znanstvene metode, i to: induktivna i deduktivna metoda, metoda analize i sinteze, metoda apstrakcije i konkretizacije, metoda generalizacije i specijalizacije, metoda dokazivanja i opovrgavanja. Uz kombinaciju navedenih znanstvenih metoda nastojalo se doći do odgovarajućih rezultata, kako bi se ostvarili ciljevi koji su i postavljeni pri izradi diplomskog rada. U svrhu analize ponašanja korisnika u uslugama korištena je znanstvena i stručna literatura različitih autora koji su nastojali razlučiti utjecaj marketinga usluga u okviru ponašanja korisnika usluga kroz uslužan proces te kao i njegov utjecaj raznih čimbenika na isti. Uz to, u izradi diplomskog rada korišteni su i podaci iz internih izvora tvrtke koja je izabrana kao primjer, kao i oni podaci do kojih se došlo provedbom intervjua sa zaposlenicima tvrtke te korisnika usluga, odnosno u ovom slučaju gostiju. Diplomski rad je podijeljen u šest poglavlja. U prvom poglavlju dana su uvodna razmatranja, dok se u drugom poglavlju obrađuju općenite teorijske osnove usluga i njihovu ulogu u tržišnom gospodarstvu,definiranje i obilježja usluga te njihovu klasifikaciju. Navodi se načelna značajka razlikovanja između opipljivih proizvoda i usluga, te se nadalje objašnjava vezu marketinških alata i tehnika koje se koriste u uslugama, kako bi se povećala proizvodnost davatelja usluga, standardizirala kvaliteta usluge unatoč njezinoj nepostojanosti i utjecalo na kretanja potražnje unatoč neuskladištivosti usluge. Treće poglavlje se odnosi na jedan od najznačajnijih čimbenika koji utječu na uslužni proces, a to su situacijski čimbenici koji okružuju proces kupovine ili korištenja usluge. Bit vodilja ovog poglavlja je da svaka odluka o korištenju određene usluge može dobiti različite pravce s obzirom na utjecaj velikog broja varijabli u okruženju. Izdvojeno je fizičko okruženje kao jedan od glavnih pokretača i stimulatora ponašanja korisnika u odluci o korištenju određene usluge. Proces odlučivanja o usluzi je razrađen u četvrtom poglavlju gdje se iznosi što takav proces uključuje, a to je, razumijevanje kako korisnici donose odluke o usluzi, kakvo je njihovo iskustvo tijekom korištenja te kako vrednuju svoje iskustvo s uslugom. Peto poglavlje ovoga rada odnosi se na percepciju usluge od strane korisnika, definira se zadovoljstvo, kvaliteta i vrijednost usluge. Osim toga ovdje se obrađuje način na koji se rješava nezadovoljstvo korisnika usluge pruženom uslugom, ali i lojalnost korisnika usluge. U šestom poglavlju je dano analiziranje različitih skupina korisnika na primjeru Kamp Park Umag-a. Modelima koji omogućuju razumijevanje i shvaćanje postupaka korisnika tijekom procesa odlučivanja i korištenja usluga, te grafičkim prikazom analize provedenih upitnika nastojalo se objasniti tko su korisnici usluga kampa, koja su njihova očekivanja, potrebe i želje.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2010/16 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 18 Nov 2011 10:43 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 11:00 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/416 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |