E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketinška komunikacija na primjeru turoperatora Uniline

Perkov Svilan, Marina (2010) Marketinška komunikacija na primjeru turoperatora Uniline. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

Tako dugo dok su putovanja bila ograničena na relativno mali prostor i vezana uz jedno prijevozno sredstvo, putnici su mogli sami organizirati putovanje. Čim je putovanje postalo složeno, uključivalo više mjesta, više prijevoznih sredstava i više usluga za vrijeme putovanja i boravka u odredištu, pojavila se potreba za specijaliziranim organizatorom koji bi turistima pribavljao usluge koje putovanje uključuje. Turističke agencije nastale su zbog potrebe da se na jednom mjestu dobiju informacije o putovanju, pribave putne karte za cjelokupno putovanje, rezervira smještaj u svim mjestima koja putovanje uključuje i osigura sve ostale prateće usluge. Smisao posredničke funkcije turističke agencije jest u tome što na jednoj strani izvršitelju usluga pomaže da bolje iskoristi svoje kapacitete, a na drugoj potrošača oslobađa brige oko rezervacija i organiziranja putovanja. Svrha rada je istraživanje kompleksnosti ponude turističkih usluga, odnosno načina marketinškog izlaganja i komunikacija iste prema posrednicima i krajnjim korisnicima. Rad polazi od pojma i razvoja turizma, pojašnjenja definicije turističke ponude i potražnje, te obilježja turističke destinacije kao osnovnog preduvjeta samog djelovanja turističkih agencija i turoperatora. Marketinška komunikacija opisana je u trećem dijelu, kao bitna sastavnica djelovanja turističkih subjekata, zbog samog predstavljanja turističkog proizvoda, ali i osobne prezentacije turističkog subjekta kako poslovnoj tako i širokoj publici. U nastavku radnje navodi se konkretan primjer jednog od vodećih hrvatskih turoperatora, Uniline, primjere suradnje među poslovnim subjektima, suradnja poslovnog subjekta sa korisnikom usluge, te konkretni primjeri ponuda na turističkim sajmovima i radionicama u inozemstvu. Važne institucije pri samom djelovanju turističkih subjekata i njihova uloga navedene su u šestom dijelu, kao neizostavna potpora pri promocijama i prezentacijama u zemlji i inozemstvu. U zaključku se iznosi kritički osvrt na kreiranje ponude u Hrvatskoj u odnosu susjedne zemlje, temeljeno na teoretskim podlogama i empirijskim iskustvima. Radnja se temelji na dostupnim izvorima znanstvenih publikacija. Od primarnih, odnosno originalnih izvora korištene su knjige i časopisi koji sadrže rezultate znanstvenih istraživanja vezane uz marketinšku komunikaciju, kao i izvorni dokumenti pohranjeni u Sveučilišnoj knjižnici u Puli. Od sekundarnih izvora informacija korišteni su relevantni statistički godišnjaci, enciklopedije, bibliotečni katalozi i vodiči. U istraživanju, formuliranju i predstavljanju rezultata istraživanja, u diplomskom radu korištene su brojne znanstvene metode od koji se navode metoda kompilacije, uzimajući u obzir uzročno-posljedične veze o marketinškoj komunikaciji u teoriji i praksi. Koristeći metode deskripcije ocrtane su činjenice i procesi obuhvaćeni u zadanoj temi, empirijski potvrđujući odnose i veze. Korištena je statistička metoda u istraživanju kako bi se izravno došlo do kvantitativnih određenosti pojava, u kombinaciji s drugim metodama: prvenstveno analitičkom, sintetičkim i komparativnom metodom.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2010/64
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 05 Pro 2011 20:34
Zadnja promjena: 21 May 2014 11:00
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/475

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku