Perkov Svilan, Marina (2010) Marketinška komunikacija na primjeru turoperatora Uniline. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (1MB) |
Sažetak
Tako dugo dok su putovanja bila ograničena na relativno mali prostor i vezana uz jedno prijevozno sredstvo, putnici su mogli sami organizirati putovanje. Čim je putovanje postalo složeno, uključivalo više mjesta, više prijevoznih sredstava i više usluga za vrijeme putovanja i boravka u odredištu, pojavila se potreba za specijaliziranim organizatorom koji bi turistima pribavljao usluge koje putovanje uključuje. Turističke agencije nastale su zbog potrebe da se na jednom mjestu dobiju informacije o putovanju, pribave putne karte za cjelokupno putovanje, rezervira smještaj u svim mjestima koja putovanje uključuje i osigura sve ostale prateće usluge. Smisao posredničke funkcije turističke agencije jest u tome što na jednoj strani izvršitelju usluga pomaže da bolje iskoristi svoje kapacitete, a na drugoj potrošača oslobađa brige oko rezervacija i organiziranja putovanja. Svrha rada je istraživanje kompleksnosti ponude turističkih usluga, odnosno načina marketinškog izlaganja i komunikacija iste prema posrednicima i krajnjim korisnicima. Rad polazi od pojma i razvoja turizma, pojašnjenja definicije turističke ponude i potražnje, te obilježja turističke destinacije kao osnovnog preduvjeta samog djelovanja turističkih agencija i turoperatora. Marketinška komunikacija opisana je u trećem dijelu, kao bitna sastavnica djelovanja turističkih subjekata, zbog samog predstavljanja turističkog proizvoda, ali i osobne prezentacije turističkog subjekta kako poslovnoj tako i širokoj publici. U nastavku radnje navodi se konkretan primjer jednog od vodećih hrvatskih turoperatora, Uniline, primjere suradnje među poslovnim subjektima, suradnja poslovnog subjekta sa korisnikom usluge, te konkretni primjeri ponuda na turističkim sajmovima i radionicama u inozemstvu. Važne institucije pri samom djelovanju turističkih subjekata i njihova uloga navedene su u šestom dijelu, kao neizostavna potpora pri promocijama i prezentacijama u zemlji i inozemstvu. U zaključku se iznosi kritički osvrt na kreiranje ponude u Hrvatskoj u odnosu susjedne zemlje, temeljeno na teoretskim podlogama i empirijskim iskustvima. Radnja se temelji na dostupnim izvorima znanstvenih publikacija. Od primarnih, odnosno originalnih izvora korištene su knjige i časopisi koji sadrže rezultate znanstvenih istraživanja vezane uz marketinšku komunikaciju, kao i izvorni dokumenti pohranjeni u Sveučilišnoj knjižnici u Puli. Od sekundarnih izvora informacija korišteni su relevantni statistički godišnjaci, enciklopedije, bibliotečni katalozi i vodiči. U istraživanju, formuliranju i predstavljanju rezultata istraživanja, u diplomskom radu korištene su brojne znanstvene metode od koji se navode metoda kompilacije, uzimajući u obzir uzročno-posljedične veze o marketinškoj komunikaciji u teoriji i praksi. Koristeći metode deskripcije ocrtane su činjenice i procesi obuhvaćeni u zadanoj temi, empirijski potvrđujući odnose i veze. Korištena je statistička metoda u istraživanju kako bi se izravno došlo do kvantitativnih određenosti pojava, u kombinaciji s drugim metodama: prvenstveno analitičkom, sintetičkim i komparativnom metodom.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2010/64 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:34 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 11:00 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/475 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |