E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

The role of product nationality in purchase behavior

Dmitrović, Tanja and Vida, Irena (2009) The role of product nationality in purchase behavior. Ekonomska istraživanja (2). pp. 25-39. ISSN 1331-677X

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (137kB)

Sažetak

Rad istražuje utjecaj informacija o porijeklu proizvoda na ponašanje potrošača i prezentira rezultate dva istraživanja bazirana na velikim uzorcima odraslih potrošača iz četiri zemlje jugoistočne Europe: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Rezultati upućuju na to da potrošački etnocentrizam utječe na ponašanje domaćih potrošača kako izravno tako i neizravno putem ocjenjivanja kvalitete domaćih proizvoda. Etnička pripadnost potrošača ima izravan utjecaj na potrošački etnocentrizam i na ponašanje potrošača. Ipak, rezultati istraživanja uloge identifikacije s nacijom i otvorenosti drugim kulturama kao prethodnika potrošačkog etnocentrizma i/ili ocjene kvalitete domaćeg proizvoda nisu se pokazali konzistentnima u različitim zemljama i različitim istraživanjima, ukazujući tako na potrebu daljnjeg istraživanja utjecaja mehanizama emotivnog doživljaja u potrošnji. Raspravlja se o teorijskim i praktičnim implikacijama oba istraživanja te se iznosi nekoliko preporuka javnoj politici potpore kampanjama «kupujmo domaće».

[error in script]
Tip objekta: Članak
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2/2009
Ključni pojmovi: zemlja porijekla, potrošački etnocentrizam, kupovno ponašanje, evaluacija kvalitete domaćih proizvoda, kulturna otvorenost, nacionalni identitet, etnička pripadnost, kampanje nacionalnog brandiranja
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 330 Ekonomija općenito > 330.5 Nacionalno vlasništvo. Nacionalna imovina. Društveni proizvod. Gospodarska bilanca. Procjena nacionalnog proizvoda > 330.55 Nacionalni bruto proizvod. Društveni bruto proizvod
6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Datum pohrane: 20 Sep 2012 11:36
Zadnja promjena: 08 Jan 2013 07:57
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1230

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku