Dmitrović, Tanja and Vida, Irena (2009) The role of product nationality in purchase behavior. Ekonomska istraživanja (2). pp. 25-39. ISSN 1331-677X
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (137kB) |
Sažetak
Rad istražuje utjecaj informacija o porijeklu proizvoda na ponašanje potrošača i prezentira rezultate dva istraživanja bazirana na velikim uzorcima odraslih potrošača iz četiri zemlje jugoistočne Europe: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Rezultati upućuju na to da potrošački etnocentrizam utječe na ponašanje domaćih potrošača kako izravno tako i neizravno putem ocjenjivanja kvalitete domaćih proizvoda. Etnička pripadnost potrošača ima izravan utjecaj na potrošački etnocentrizam i na ponašanje potrošača. Ipak, rezultati istraživanja uloge identifikacije s nacijom i otvorenosti drugim kulturama kao prethodnika potrošačkog etnocentrizma i/ili ocjene kvalitete domaćeg proizvoda nisu se pokazali konzistentnima u različitim zemljama i različitim istraživanjima, ukazujući tako na potrebu daljnjeg istraživanja utjecaja mehanizama emotivnog doživljaja u potrošnji. Raspravlja se o teorijskim i praktičnim implikacijama oba istraživanja te se iznosi nekoliko preporuka javnoj politici potpore kampanjama «kupujmo domaće».
Actions (login required)
Pregledaj stavku |