E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Dimenzije društvene odgovornosti poduzeća

Franković, Anamarija (2012) Dimenzije društvene odgovornosti poduzeća. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (422kB)

Sažetak

Poduzeća se danas susreću s nekoliko glavnih izazova. Napredak u tehnologiji i telekomunikacijama uveo je zemlje svijeta u globalnu ekonomiju te se tako paralelno s razvojem marketinga pojavljuje i potreba promišljanja i određivanja njegove uloge u društvu. Svrha postojanja i glavni cilj svakog poduzeća je uspješno poslovanje, ono koje donosi dobit. To se poslovanje odvija u sasvim određenoj društvenoj zajednici koja ima svoja očekivanja i pravila. Poduzeća moraju reagirati na tržišne trendove, a istodobno snositi odgovornost za zaštitu okoliša. Moraju se fokusirati na potrošača ako žele postići uspjeh na globalnom tržištu. Svrha ovog diplomskog rada je istražiti i obraditi društvenu odgovornost marketinga i njenu primjenu u poduzećima, a cilj je ukazati na probleme društvene odgovornosti koji se javljaju kod pojedinog poduzeća te pronaći načine kojima će se ti problemi pokušati riješiti. U prvom dijelu ovog diplomskog rada definirati će se društvena odgovornost marketinga, i kroz tu definiciju razmotriti utjecaj društvene odgovornosti na marketing i koncepte u kontekstu tog društveno odgovornog – prosvijećenog marketinga. Poduzeća su svjesna da mogu doprinijeti održivom razvoju upravljajući njihovim poslovnim aktivnostima na način da poboljšaju ekonomski rast, dok istovremeno osiguravaju povećanje zaštite okoliša i promicanje društvene odgovornosti. U drugom dijelu koji nosi naslov „Problemi društvene odgovornosti“ obraditi će se brojni problemi kroz koje se javlja društvena odgovornost. Istražiti će se društveni učinci privatne marketinške prakse te će se razmotriti marketing kao društvena institucija. Također će se obrazložiti kako marketing utječe na potrošače, društvo u cjelini i druga poduzeća, i kako oni utječu na njega. U trećem dijelu pod naslovom „Strategije za rješavanje problema društvene odgovornosti“ istražiti će se koji su sve pokreti na strani potrošača i kojim se sve načinima pristupa poslovanju u poduzećima da bi se razriješilo probleme društvene odgovornosti. Učinkovit unutarnji marketing mora popratiti snažan osjećaj društvene odgovornosti. Poduzeća moraju procijeniti prakticiraju li doista etičan i društveno odgovoran marketing. Na kupce na tržištu poslovne potrošnje utječu tehnološki, politički/zakonodavni, konkurentski događaji te razvoj u okružju. Marketer mora pratiti sve ove čimbenike, odrediti na koji način oni utječu na kupce i pokušati preokrenuti probleme u prilike. U četvrtom dijelu ovog rada na primjerima Podravke i Zagrebačke banke, za koje je istraživanje provedeno pretežno putem medija, objasniti će se doprinos unapređenju društva i kvaliteti života građana, odnosno društveno odgovorno poslovanje u lokalnoj zajednici i šire, kroz razvijanje i poticanje niza gospodarstvenih i socijalnih aktivnosti. Bit društvene odgovornosti sastoji se u održavanju dobrih odnosa, ne samo s potrošačima, već sa svima zainteresiranima za poslovanje poduzeća. U ovom diplomskom radu korištena je metoda deskriptivne analize kojom se opisuju osnove i problemi društveno odgovornog marketinga, i metoda eksplikativne analize kojom se nastojalo objasniti koji su sve učinkoviti načini za rješavanje tih problema. Također se pretežno za primjere društvene odgovornosti poduzeća koristila metoda analize podataka koji su većinom dostupni na Internet stranicama poduzeća Podravke d.d. i Zagrebačke banke d.d.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/26
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management
Datum pohrane: 24 Sep 2012 11:19
Zadnja promjena: 24 Sep 2012 11:19
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1412

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku