E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketinška strategija visokoobrazovanih institucija

Bačak, Bojan (2012) Marketinška strategija visokoobrazovanih institucija. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (2MB)

Sažetak

U današnjem postindustrijskom društvu visoko obrazovanje smatra se temeljnim preduvjetom za ekonomski razvoj, kao i za dobrobit i blagostanje svakog pojedinca i društva u cjelini. Zbog toga je tradicionalna uloga visokog obrazovanja i njegovih institucija kao centara za učenje koji prvenstveno služe akumulaciji i transferu znanja danas znatno proširena i od institucija visokog obrazovanja društvo očekuje da budu središta intelektualnog, kulturnog, socijalnog i tehnološkog razvoja društvene zajednice. Visoko obrazovanje u Hrvatskoj suočava se s nizom izazova u ispunjavanju svoje društvene zadaće. Heterogenost u demografskim, psihografskim i biheviorističkim karakteristikama studenata doprinijela je eri individualizma u kojoj je osnovni fokus na korisnicima pojedincima kao dominantnoj snazi koja definira tržište visokog obrazovanja. Studenti procjenjuju institucije visokog obrazovanja tražeći dodanu vrijednost, bolju uslugu, funkcionalne programe, veću kvalitetu i shodno tome, kao u svakoj drugoj kupovini, traže za svoj novac isporučenu vrijednost. Gospodarski sektor očekuje bržu i bolju prilagodbu obrazovnih programa zahtjevima suvremenog poslovanja i potrebama tržišta rada. Uključivanje hrvatskog visokog obrazovanja u Europski visokoobrazovni prostor (European Higher Education Area – EHEA) i Europski istraživački prostor (European Research Area – ERA) namece hrvatskim obrazovnim institucijama dodatan napor u prilagodbi europskim standardima i povećanju međunarodne konkurentnosti. Sve kompleksnija uloga visokoobrazovnih institucija u suvremenom društvu temeljenom na ekonomiji znanja postavlja pred institucije širok spektar zahtjeva i očekivanja koja je nemoguće ispuniti bez osmišljene marketinške strategije. U situaciji internacionalizacije visokog obrazovanja, specifičnog ponašanja potrošača koje odlikuje visoka uključenost u kupovinu, sve skuplji proizvod, značajne razlike između marki i neredovita kupovina, nužno je osmisliti konkurentan proizvod, definirati odgovarajuću cijenu, način distribucije i promovirati ga odabranoj ciljnoj skupini. Primjena odgovarajućih marketinških strategija omogućava podizanje kvalitete u sustavu visokog obrazovanja kroz sinergijsku primjenu marketinškog miksa kako bi se kreirala usluga prema očekivanjima ciljnog tržišta i isporučila superiorna vrijednost. U tom smislu marketinška znanja i njihova primjena na specifičan proizvod visokog obrazovanja može umnogome olakšati stvaranje konkurentske tržišne pozicije institucija koje nude takav proizvod i osigurati im stabilan razvoj.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2012/46
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 15 Oct 2012 12:18
Zadnja promjena: 15 Oct 2012 12:18
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1612

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku