E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Ponašanje potrošača u kladionicama

Stojanović, Ana (2011) Ponašanje potrošača u kladionicama. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (366kB)

Sažetak

Klađenje kao mogući izvor zarade je poznato još od davnina, ali veću ekspanziju doživljava tek nakon 2. svjetskog rata početkom legaliziranja klañenja na mnoge sportove. Glavni razlog odobravanju klađenja u mnogim zemljama je mogućnost lakog stjecanja novca. U svojoj suštini riječ je o sofisticiranom sustavu klađenja koji osigurava vlasnicima kladionica golemi dobitak, a igračima tek povremenu ili manju dobit. Razvoju klađenja danas uvelike pridonosi Internet koji omogućava on-line klađenje. Rast broja osoba koja se kladi rezultat je i ekonomske krize, prilikom koje tvrtke koje organiziraju igre na sreću i klađenje profitiraju, pa bi recesija u ovom poslu mogla biti i ekonomski pozitivan faktor. Motiv koji pokreće osobe da pribjegavaju klañenju, a istovremeno riskiraju svoju egzistenciju i egzistenciju bližnjih je predmet mnogih istraživanja. Koliko su toga spremni igrači staviti na kocku zbog tek povremenih dobitaka je pitanje koje je problem današnje situacije u društvu, a koje je opterećeno neimaštinom i teškom gospodarskom krizom. Problem ovisnosti o klađenju javnost je prihvatila početkom 90-tih, kada se otvaraju odjeli za ovisnost o klañenju. S obzirom na konstantan porast broja uplatnih mjesta kladionica, raste i broj osoba koje traže pomoći stručnjaka jer ne mogu kontrolirati svoje porive. Kockanje redovito nosi i velike financijske probleme, ali predstavlja i veliki sociološki problem jer ovisnici o klađenju vrijeme provode u kladionicama bez normalnog socijalnog kontakta s bližnjima, što često dovodi do konflikta i otuđenosti. Svrha rada je steći uvid u ponašanje potrošača kao korisnika usluga u kladionicama, čime se stvara mogućnost lakšeg komuniciranja marketera sa potrošačima. Shodno tome, cilj rada je prepoznati čimbenike koji utječu na ponašanje potrošača, na koji način potrošači donose odluke te utjecaj donesenih odluka na potrošača kao pojedinca, ali i društvenu zajednicu. Prilikom obrade teme korištene su slijedeće metode istraživanja: metoda promatranja, komparativna metoda i dr. Rad je sadržajno podijeljen u 6 poglavlja, dodatno s popisom slika. Prvo poglavlje „Uvod“, pojašnjava problem istraživanja, svrhu i cilj rada, metode primijenjene prilikom istraživanja te kompoziciju rada. Drugo poglavlje „Ponašanje potrošača“ definira pojam potrošača, glavne čimbenike koji utječu na ponašanje potrošača. Treće poglavlje „Modeli ponašanja potrošača“, razrañuje opći model, ekonomski i bihevioristički model ponašanja potrošača. Ponašanje korisnika usluga je četvrto poglavlje u kojem se obrañuju kategorije uslužnih procesa, proces odlučivanja o usluzi te razumijevanje korisnikovih očekivanja i percepcije faza uslužnog susreta te vrednovanje usluga nakon korištenja. U petom poglavlju istraženo je ponašanje potrošača u kladionicama. U početnom dijelu prikazan je početak i razvoj klađenja i stanje klađenja u Hrvatskoj danas. Metodom promatranja istraženo je ponašanje potrošača u kladionicama. Obrađeni su podaci iz javnih glasila. U šestom poglavlju je iznesen kritički osvrt na ponašanje potrošača u kladionicama. Prikazani su čimbenici koji utječu na ponašanje potrošača. Zaključak upućuje na velik problem u društvu i porast broja patoloških ovisnika o klađenju. Naglašen je negativan utjecaj klađenja na psihičko, socijalno i društveno stanje pojedinca.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2011/17
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 14 Oct 2011 10:16
Zadnja promjena: 14 Oct 2011 10:16
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/164

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku