Ljevar, Barbara (2012) Stvaranje marke maslinova ulja u Istri. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Updated Version
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (478kB) |
Sažetak
U današnje vrijeme tržište je postalo toliko zasićeno novim proizvodima, konkurencija cijenama je sve jača, promotivne mogućnosti svakim su danom sve veće. Brandova ima sve više i više. Poduzeća se želi istaknuti i stvoriti prepoznatljiv proizvod ili uslugu. Traže razne načine kako ući u svijest potrošača i žele znati koji su detalji presudni prilikom donošenja odluke o kupovini. Marketinški su stručnjaci danas suočeni sa teškim zadatkom očuvanja položaja i profitabilnosti svojih brandova. Bitka za budućnost i opstanak poduzeća na tržištu je bitka za snagu marke. O marki proizvoda je potrebno razmišljati, unapreñivati je i razvijati, do te mjere da postane potrošačima vrlo bliska, da uspostave emotivnu vezu sa markom. Da bi se to postiglo potreban je proizvod visoke kvalitete, koji će biti vodeći na tržištu, razlikovati se od drugih istih ili sličnih proizvoda i rješavati neki problem potrošača. Potreban je proizvod koji će se isticati izmeñu ostalih proizvoda i biti toliko poseban da ga kupac poželi kupiti i koristiti. U ovom radu bit će govora o tome što je marka i po čemu se proizvod koji je marka razlikuje od proizvoda koji nije marka. Pokušat će se doći do odgovora kako kupci biraju proizvode i donose odluke o kupnji. Postoji mnogo pitanja i veoma je teško doći do jedinstvenog odgovora što je to marka, kako stvoriti proizvod koji je marka, odnosno brand i kako upravljati markama. Ovaj rad bavit će se tom problematikom. Na samom početku rada definirat će se pojam marke, odnosno branda i istražit će se odnos proizvoda i marke. Biti će riječi i o stvaranju marke, te važnosti maraka kako za klijente, tako i za tvrtke. U nastavku rada bit će govora o maslinama i maslinovom ulju u svijetu i u Hrvatskoj, kako se ono razvijalo kroz povijest, te kakvo je danas stanje na domaćem tržištu maslinovih ulja. Navest će se podaci o proizvodnji, potrošnji i meñunarodnoj razmjeni maslinovih ulja u svijetu. Takoñer će biti riječi i o Hrvatskim maslinarskim regijama, sa posebnim naglaskom na Istru. Obradit će se svjetski trendovi u proizvodnji i potrošnji maslinovih ulja, navest će se koje su to zemlje najveći uvoznici i izvoznici maslinovog ulja, te koja je potrošnja maslinovog ulja u svijetu per capita. Sljedeće poglavlje bit će posvećeno primjerima uspješnih marki, odnosno brandova istarskih, hrvatskih i inozemnih maslinovih ulja koja su dostupna na hrvatskom tržištu. Ukratko će se predstavit odabrana ulja, te će ona poslužit kao primjeri na kojima će se pokazat po čemu se maslinova ulja koja su marka razlikuju od maslinovih ulja koja nisu marka i u čemu je njihova vrijednost. U poglavlju koje slijedi prikazat će se model stvaranja marke maslinova ulja u Istri. Model će se sastojati od pripreme za izgradnju marke, zatim izgradnje same marke, definiranja ključnih strategija i implementacije. Zadnje poglavlje ovog rada definirat će ciljnu skupinu kojoj je namijenjeno istarsko maslinovo ulje i kroz primjere objasniti na koje se načine može stvoriti marka maslinovog ulja u Istri. Cilj ovog rada je pokazat koje su dobrobiti proizvoda koji je marka. I pokušat dokazat zašto je proizvod koji je marka, odnosno brand bolji od proizvoda koji nije marka. Maslinovo ulje kao proizvod ima svoju generičku i funkcionalnu vrijednost, a maslinovo ulje kao brand ima simboličku i emocionalnu vrijednost. Stvaranjem emocionalnih asocijacija kod potrošača maslinovo ulje kao brand postaje moćno oruñe pomoću kojeg se ostvaruje tržišni uspjeh. Maslinovo ulje kao proizvod ne može imati emocionalnu vrijednost kakvu može imati maslinovo ulje kao brand, na kojeg će uvijek asocirati pojmovi poput: gurmansko, istarsko, domaće, zdravo, kvalitetno, ekološko. U ovom radu pokušat će se objasnit koja je uloga emocija prilikom odabira maslinovog ulja koji je marka, odnosno brand. Kako će se privući novi potrošači, kako zadržati stari i kako stvoriti brand. Kako od malih zrelih maslina na granama u masliniku stvoriti maslinovo ulje koje će biti kvalitetno, prepoznatljivo, ukusno i neophodno potrošačima. Poduzeća trebaju stvorit emotivnu povezanost izmeñu samog proizvoda i potrošača. Trebaju stvorit priču koja će privući potrošače i usadit emocije koje će potrošačima golicati maštu, buditi osjećaje, vraćati uspomene i stvarati žudnju za nekoliko kapljica maslinovog ulja u njihovom tanjuru. Poduzeća trebaju stvoriti marku maslinovog ulja. Jer tko danas vlada tržištima diljem svijeta? Oni koji vladaju markom.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2012/123 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 17 Oct 2012 11:40 |
Zadnja promjena: | 17 Oct 2012 11:40 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/1660 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |