E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketing u funkciji očuvanja okoliša

Abramović, Tanja (2010) Marketing u funkciji očuvanja okoliša. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (303kB)

Sažetak

Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomska pitanja i s vremenom se prilagođava gotovo svim tržišnim zahtjevima. Doživio je brojne promjene od samih početaka do danas, no njegova osnova ostala je uvijek ista, a to je profitno zadovoljavanje potrošača. Prvotni oblik marketinga bio je pretežito usmjeren na postizanje profita. Kako su potrošači postali svjesni svoje mogućnosti utjecaja na proizvođače, tako se i marketing mijenjao i u konačnici počeo sve više pažnje pridavati potrošačima. No, s vremenom je počela rasti i ekološka svijest potrošača te je sukladno tome marketing dobio novu, ekološku dimenziju. Tako se postepeno razvio zeleni marketing koji u središte stavlja brigu za okoliš. Koliko je u primjeni zeleni marketing, razlikuje li se njegov marketinški miks od marketinškog miksa neekološki proizvedenih dobara nastojat će se prikazati prilikom pisanja. Cilj ovog rada odnosi se na bitnost primjene zelenog marketinga, njegovu stvarnu ulogu u očuvanju okoliša te da li je zeleni marketing samo marketinški trik ili pak zaista ostvaruje učinke koji su pozitivni za okoliš. U prvom poglavlju, odrednice marketinške funkcije, pozornost je pridana različitim načinima definiranja marketinga. Budući je marketing od velikog značaja za poslovanje svakog gospodarstva njegovu definiranju pristupili su mnogi. Postoje stoga različita motrišta na marketing, ali njegova važnost ostaje neupitna. Dati će se osvrt i na pojedinu koncepciju marketinga i to prema njihovoj pojavi i prihvaćanju od strane marketinških stručnjaka. Drugo poglavlje odnosi se na obilježja globalnog ekosustava, gdje će se u kratkim crtama spomenuti kriteriji podjele ekosustava te njihova glavna obilježja i značaj za okoliš. Posebice će se dati osvrt na čovjeka, kao najvažnije karike ekosustava, njegov značaj i utjecaj na ravnotežu okoliša. Treće poglavlje odnosi se na globalni društveni rast te njegov utjecaj na okoliš. Svakim danom na Zemlji je sve više stanovnika čija se potražnja iz dana u dan povećava, a to povećanje povećava obujam ljudskih djelatnosti, što vrši znatan utjecaj na okoliš. Sve veća proizvodnja te nemar prema okolišu prilikom njegovog eksploatiranja, dovele su do točke kada se trebaju pokrenuti radikalne mjere koje bi išle u smjeru reduciranja negativnog utjecaja na okoliš. Podizanjem opće svijesti, o brizi za okoliš, nastao je i zeleni marketing, a u zadnjem poglavlju dat će se osvrt na to koliko je on u primjeni i utječe li na smanjenje zagađenja okoliša. U svrhu razlaganja navedenih ciljeve rada te kako bi se dao uvid u stvarno stanje okoliša, čovjekov utjecaj na okoliš, te utjecaj zelenog marketinga u ciljnu reduciranja daljnjih zagađenja prilikom pisanja rada korist će se istraživačke metode. Tijekom pisanja rada koristit će se povijesna metoda, statistička metoda te metoda komparacije u razradi navedene teme. Naposljetku, sustavno će biti predstavljena sva bitna zapažanja, spoznaje i činjenice do kojih se došlo prilikom izrade rada.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2010/133
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 02 Nov 2011 12:07
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:58
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/229

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku