E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Kvaliteta usluge

Cvitković, Željko (2013) Kvaliteta usluge. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (312kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Dugi niz godina uslugama se nije pridavala velika pozornost. Intenzivan rast i razvoj sektora usluga započeo je nakon Drugog svjetskog rata kao posljedica preobrazbe razvijenih industrijskih tržišnih gospodarstava u uslužna gospodarstva. U današnje vrijeme, uz rijetke iznimke, gotovo svi proizvodi sadrže u manjoj ili većoj mjeri komponente usluge. Usluga je postala važno oružje u konkurentskoj borbi u gotovo svim proizvodnim djelatnostima. Svojstva usluge koja se moraju razmatrati prilikom osmišljavanja i planiranja marketinga jesu: neopipljivost, nedjeljivost proizvodnje od korištenja, neuskladištivost, heterogenost i odsutnost vlasništva. Uslugu je teško definirati, no ona ima svoju tržišnu vrijednost. Tržišna vrijednost usluge postaje ostvariva samo uz dva uvjeta: prvi se odnosi na materijalna sredstva i osoblje uslužnog poduzeća, a drugi na korisnike- klijente koji iskazuju potrebe i želje, pa njih zadovoljavaju kontaktiranjem s poduzećem. Kvaliteta usluge je kompleksan i multidimenzionalan pojam koji ima različito značenje za različite korisnike. Teško ju je mjeriti, osobito u međunarodnoj razmjeni jer brojna obilježja nisu samo teško mjerljiva već ih je nemoguće izmjeriti čak i nakon pružanja usluge. U primjeni marketinga, uslužne tvrtke zaostajale su za proizvodnim jer su uslužne tvrtke iz brojnih razloga zanemarile marketing, no s povećanjem konkurencije, rastom troškova, stagnacijom produktivnosti i pogoršanjem kvalitete usluge sve više raste potreba za primjenom marketinga, kako na području privrednih, tako i neprivrednih usluga. U radu se posebna pozornost pridaje prometnim, poštanskim, bankarskim uslugama te uslugama trgovine, turizma i osiguranja.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/49
Ključni pojmovi: usluge, tržište usluga, kvaliteta usluge, međunarodna razmjena
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 03 Jul 2013 07:47
Zadnja promjena: 04 Oct 2013 10:32
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2298

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku