E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Etička pitanja nezdrave hrane u marketingu

Malić, Martina (2013) Etička pitanja nezdrave hrane u marketingu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (543kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Hrana je primarna potreba čovjeka, nešto bez čega ne bi mogao živjeti. Istodobno hrana je od samih početaka ljudskog života povezana s kulturom, međuljudskim odnosima i stilom života, stoga možemo reći da predstavlja sastavni dio ljudske zajednice. Tržište, tj. potražnja generira proizvodnju hrane. Većina ljudi kupuje na brzinu i bez mnogo razmišljanja predstavljajući izvrstan materijal raznim kompanijama koje su u stanju ljude primamiti svojim proizvodima. Prehrambene navike najbolje ocrtavaju život modernog čovjeka i sustav vrijednosti društva. U današnje vrijeme većini ljudi zdravo se hraniti predstavlja veliki problem. Životni ritam često ne dopušta pojedincima da se hrane onako kako bi trebali, pa se zbog užurbanosti i zaposlenosti okrenu nezdravoj hrani koja se nalazi posvuda. Nezdrava hrana je posljednjih godina postala aktualna tema mnogih rasprava. Iako su ljudi svjesni da negativno utječe na njihovo zdravlje, čini se da njihovu svijest uvijek uspije nadjačati prehrambena industrija oglašavanjem upravo takvih proizvoda. Cilj ovog rada jest analizirati etička pitanja nezdrave hrane u marketingu. Nakon teorijskih odrednica marketinga u sklopu kojih su definirane razmjena i potrebe kao ishodište marketinga, razni aspekti definiranja marketinga te područja njegova istraživanja, slijedi poglavlje o poimanju i važnosti etike. U posljednjem dijelu poglavlja objašnjena je poveznica između etike i marketinga, te je istaknuta definicija i važnost iste. U sljedećem je poglavlju obrađen marketing u proizvodnji hrane kroz povijesni razvoj i marketing hrane danas, nakon čega slijedi marketing i etičnost u procesu proizvodnje hrane. Problemi etike nezdrave hrane u marketingu navedeni su u četvrtom poglavlju, u kojemu su podijeljeni prema elementima marketinškog miksa. Vrste nezdrave hrane i njezin utjecaj na čovjeka predstavljaju problem vezan uz proizvod, u ovom slučaju nezdravu hranu. Pod problemima vezanim uz oglašavanje posebno su obrađena djeca kao segment koja su danas vrlo često podvrgnuta neetičkim marketinškim aktivnostima. Nerijetko se javljaju problemi sa cijenama ali i s distribucijom nezdrave hrane. Nasposlijeku je navedena društvena kritika nezdrave hrane u marketingu u vidu utjecaja na individualnog kupca i cjelokupno društvo, te je kao primjer društveno neetične prakse marketinga u prehrambenoj industriji obrađeno poslovanje poduzeća McDonald's.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2013/88
Teme: 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.1 Opća pitanja trgovine. Tržište > 339.138 Marketing
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 04 Oct 2013 09:10
Zadnja promjena: 21 May 2014 11:04
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2350

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku