E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Politike određivanja cijena u maloprodajnom lancu Wal-Mart

Martinčić, Barbara (2013) Politike određivanja cijena u maloprodajnom lancu Wal-Mart. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (26MB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Plan određivanja cijena za pojedinu tvrtku nije nimalo jednostavan zadatak. Određivanje optimalnih cijena za svoje proizvode predstavlja vrlo kompliciran i zahtjevan posao za menagere raznih tvrtki. Razvoj teorija određivanja cijena započeo je još u vrijeme starog vijeka u robovlasničkim sustavima, kao posljedica razmjene. Etičko pitanje o pravednoj i poštenoj razmjeni bilo je uvijek interesantno s ekonomskog aspekta. Svijet se brzo smanjuje, što je posljedica razvoja komunikacija, prijevoza i općeprisutnog Interneta i interaktivnih komunikacija. Golemi tijekovi inozemnog kapitala i izravnih investicija po cijelom svijetu doveli su do globalne ekonomije, stoga upravljanje tvrtkama s nacionalnog aspekta više nema nikakvog smisla. Cijene nisu više samo brojevi na etiketi ili na artiklu, cijene su svugdje oko nas. Određivanje istih cijena za sve kupce razmjemo je moderna tehnologija koja je nastala razvojem velikih maloprodajnih trgovina krajem 19 st. F. W. Woolworth, Tiffany and Co., John Wanamaker i druge tvrtke oglašavali su politiku isključivo jedne cijene, jer su tako prodavali mnogo roba i nadgledali mnoštvo zaposlenika. Odluke o cijenama složene su i teške, menageri zanemaruju strategije određivanja cijena i troše manje 0d 10 posto svog vremena na taj složen zadatak. Stručnjaci za holistički marketing moraju uzeti u obzir sve čimbenike prilikom određivanja cijena, kao što su tvrtka, klijenti, konkurencija i marketinško okruženje. Internet danas preokreće trend određivanja fiksnih cijena. Računalna tehnologija omogućuje prodavateljima korištenje softvera za praćenje kretanja klijenata po internetu, te im daje mogućnost da prilagođavaju svoje ponude i cijene kupcima. Nove sotverske aplikacije omogućuju kupcima da odmah usporede cijene uz pomoć internetskih robotskih kupaca ( engl. shopbots)]. Kretanje prema vrlo sofisticiranoj ekonomiji sve je brže, te se stvara utrka izmedu prodajne tehnologije i potrošačke tehnologije. Tema ovog rada odnosi se na politike određivanja cijena u maloprodajnom trgovačkom lancu Wal- Mart, te se uspoređuje s ekonomskim modelom politika odredivanja cijena u RH. U ovom radu opisuju se cjenovne strategije, te na koji način američki maloprodajni lanac Wal- Mart određuje cijene. Rad se odnosi na opis fokus strategije, strategije diferencijacije, te vodstva u troškovima, koje primjenjuje WaI-Mart, način na koji privlači kupce i ostvaruje profit primjenom strategije EDLP, te se vrši usporedba s politikom određivanja cijena u hrvatskim tvrtkama.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/106
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 04 Pro 2013 10:52
Zadnja promjena: 04 Pro 2013 10:52
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2370

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku