Ibrulj, Sara (2013) Utjecaj glazbe na ponašanje kupaca. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (597kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
Danas se može jasno vidjeti da velik broj kupaca postaje sve zahtjevniji, a u skladu s time i konkurencija sve jača isto tako kao i želja ponuđača da upravo njihov proizvod ili usluga zadobiju udio u srcu i svijesti potrošača. Kao odgovor na to, postoji marketing kojemu se pruža izazov pronalaska inovativnih i primamljivih ideja. U tom području glazba igra veliku, ponekad i odlučujuću, odluku. Iako postoji mišljenje da je danas mladi najviše koriste, kada malo bolje pogledamo shvatimo da je svatko od nas, bez obzira na spol, dob, status, glazbeni ukus i slično čuje i apsorbira svakodnevno veliku količinu glazbe putem filmova, emisija, serija, internetskih sadržaja i radija i mnogih drugih kanala. Glazba uvijek pronađe put do nas i zaokupira nas nekad na svjesnoj, a ponekad na nesvjesnoj razini. Isto tako spremnost kupaca, odnosno gostiju restorana, barova i klubova, da izdvoje do 3,27 funti za pivo kad svira ozbiljna glazba, dok za slučaj kad ne svira glazba izdvajaju samo do 2,02 funti svakako je poticaj i pokazatelj da se o glazbi u marketingu treba raspravljati kao o velikom i posebno važnom čimbeniku. U ovom završnom radu će se obraditi tema o glazbi kao važnom čimbeniku u marketingu i kako ona utječe na ponašanje potrošača. Nakon ove uvodne riječi drugo poglavlje će reći nešto više o ponašanju potrošača kao području koje se razvilo iz marketinga i kojem se pridaje sve više i više vremena za proučavanje. U sklopu tog poglavlja također će se reći nešto i o fazama donošenja odluke o kupnji te načelima i čimbenicima u proučavanju potrošača, koji se dijele na osobne, društvene i psihološke. U trećem poglavlju upoznat će se čimbenici povezani sa specifičnom situacijom, odnosno situacijski čimbenici čija je zadaća da utječu na rezultat kupovnog procesa. Jedan od čimbenika, koji spada u skupinu čimbenika fizičkog okruženja, je upravo glazba. Četvrto poglavlje detaljnije opisuje glazbu kao situacijski čimbenik. Govorit će se o počecima spajanja glazbe i marketinga te o glazbi u marketingu, zatim o dostupnosti glazbe danas i o utjecaju glazbe na korisnike i potrošače. Cijelo to poglavlje zaokružit će se dijelom u kojem će se glazba promatrati kao fizičko okruženje. Peto poglavlje odnosi se na istraživanje napravljeno kroz anketu od 17 pitanja koja je provedena na uzorku od 68 ispitanika. Prije same ankete postavljene su hipoteze koje su se kroz anketu nastojale dokazati. Poglavlje završava kratkim zaključkom dobivenih rezultata. Na kraju rada nalazi se zaključak koji daje završnu riječ na ukupnu temu te moja razmišljanja nakon provedenog istraživanja i proučavanja literature.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2013/124 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 04 Oct 2013 09:05 |
Zadnja promjena: | 04 Oct 2013 09:05 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2390 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |