E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Utjecaj osobnih, društvenih i psiholoških čimbenika na ponašanje potrošača

Bedrina, Daniel (2013) Utjecaj osobnih, društvenih i psiholoških čimbenika na ponašanje potrošača. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB) | Zatraži kopiju

Sažetak

U ovom radu nastojati ću iznijeti one najbitnije elemente čimbenika koji utječu na ponašanje potrošača. Područje proučavanja ponašanja potrošača je izrazito široko i kompleksno, a s obzirom da je prva knjiga o ponašanju potrošača objavljena tek 1960. godine, možemo reći da je proučavanje potrošača tek na svojim počecima. Prema definiciji iz knjige "Ponašanje potrošača" autorice prof. dr. sc. Tanje Kesić, "ponašanje potrošača predstavlja proces pribavljanja i konzumiranja proizvoda, usluga i ideja od potrošačke jedinice. Ono također uključuje i poslijeprodajne procese koji obuhvaćaju vrjednovanje i poslijekupovno ponašanje." Stoga, možemo uočiti da je proučavanje potrošača izuzetno težak zadatak iz razloga jer se osobnost potrošača iz dana u dan mijenja, razvija; te potrošač stvara nove stavove i mišljenja koja neprestano treba proučavati kako bi se mogla pronaći nova rješenja procesiranja potrošačeve odluke o kupovini. Zato, govoreći o stavovima, percepciji, motivima, znanju i ostalim čimbenicima, zapravo govorimo o osobnim čimbenicima ponašanja potrošača. Osobni čimbenici su ti koji utječu na pojedinca s područja njegovog stila života, znanja kojeg posjeduje, iskustva kojeg ima i slično. Prema tim čimbenicima on oblikuje svoje ponašanje i na jedan jedinstveni način donosi svoje kupovne odluke. Međutim, kao što se potrošač mijenja i razvija u svojim obilježjima, mijenja se i društvena okolina koja u velikoj mjeri utječe na ponašanje samog potrošača. Polazeći od temeljne društvene grupe kao što je obitelj, pa do radne okoline, prijatelja, društvenih staleža pa sve do situacijskih čimbenika. Svi ovi čimbenici spadaju pod društvene čimbenike ponašanja potrošača, a čovjek je pod ogromnim utjecajem ovih čimbenika iz razloga jer već od samog rođenja malo dijete počinje primati i usvajati određene vrijednosti, ponašanja, norme, pravila i još mnogo toga; te ga to zapravi cijeli život prati. Također je pod utjecajem raznih grupa u kojima se kreće i te grupe ga oblikuju i daju mu smjernice u ponašanju. Treća skupina čimbenika jesu psihološki procesi koji objašnjavaju kako čovjekova misaona struktura percipira vanjske utjecaje i stimulanse, te kako se preko tih utjecaja dolazi do kupovne odluke.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2013/125
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 04 Oct 2013 09:03
Zadnja promjena: 04 Oct 2013 09:03
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/2391

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku