Vodopija-Milić, Dolores (2011) Donošenje odluka kod organizacijskog kupca. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (246kB) |
Sažetak
Ovim završnim radom želim prikazati da donošenje odluke kod organizacijskog kupca je složen proces. Najkompleksniji proces donošenja odluke o kupovini predstavlja rješavanje problema koji zahtijeva dulje vrijeme i znatne psihološke napore. Svi se procesi donošenja odluke o kupovini mogu kategorizirati u rasponu od rutinske kupovine preko modificirane do ekstenzivnoga rješavanja problema. Poduzeće prilikom nabave željenog proizvoda, sirovine ili materijala prolazi kroz složen postupak. Kvalitetnom nabavom poduzeće može smanjiti troškove poslovanja, povečati kvalitetu i profitabilnost na tržištu. „Arena“ modna kuća iz Pule poslužila mi je kao primjer kako funkcionira dobro organizirano poduzeće, koje je već šest desetljeća simbol kvalitete domaće modne trikotaže. Uz pomoć literatura koje sam koristila i posjeti poduzeću te razgovoru sa kompetentnim osobama, želim prikazati način donošenja odluka kod organizacijskog kupca. Rad je podijeljen u četri dijela. Prvi dio obuhvaća teorijski prikaz organizacijske kupovine. Opisana je analiza poslovnih tržišta i ponašanja organizacije kao kupca, glavni činitelji što utječu na ponašanje i donošenje odluka, proces odlučivanja o kupnji te modeli donošenja odluka u kupovnom procesu. Drugi dio prikazuje organizacijsku kupovinu u praksi što uključuje povijest poduzeća, razvoj poslova, lokaciju, asortiman proizvoda i njihov plasman, organizacijsku strukturu poduzeća, sustav narudžbi i isporuka, skladištenje, upravljanje zalihama i sustav prijevoza. U trećem dijelu prikazan je proces donošenja odluka o nabavi koja može biti rutinska, modificirana i nova kupovina. U čertvrtom djelu prolazimo kroz faze u procesu donošenja odluka o kupovini a to su; prepoznavanje problema, definiranje i opis obilježja potrebnog proizvoda, traženje potencijalnih izvora, pribavljanje i analiza ponuda, vrednovanje prijedloga i izbor dobavljača, odabiranje postupaka narudžbe i vrednovanje donesene odluke. Provela sam kritički osvrt u svim fazama donošenja odluka o kupnji te prijedlog za poboljšanje poslovanja. Nakon svega zaključak u kojem se vide odstupanja teorije i prakse. Ključni čimbenik koji odvaja proces kupovine organizacijskog kupca od procesa odlučivanja individualnog potrošača jest organizacijski pristup i korištenje usluga specijaliziranih organizacija pri donošenju odluke o kupovini na organizacijskom tržištu. To vrijedi u slučaju visokovrijednih proizvoda, i kada u odluci sudjeluju stručnjaci za pojedina područja i manageri viših organizacijskih razina. U donošenju odluka sudjeluje veći broj ljudi, broji se i stručnost članova ako je rječ o novom proizvodu koji zahtijeva visoke financijske, ljudske i vremenske resurse.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2011/113 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo |
Datum pohrane: | 02 Nov 2011 12:06 |
Zadnja promjena: | 10 Feb 2012 09:29 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/248 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |