E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketing sportskih organizacija s osvrtom na olimpijski marketing

Blažević, Zoran (2010) Marketing sportskih organizacija s osvrtom na olimpijski marketing. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (1MB)

Sažetak

U medijima u Hrvatskoj se sve češće ističe kako će se sportske organizacije morati pronaći nove izvore financiranja, a po iskustvima sportskih organizacija u Zapadno Europskim zemljama korištenje marketinga čini se kao jedina opcija. Zbog manjka sredstava dolazi do stečaja velikog broja nacionalnih saveza i klubova, što dovodi do propasti profesionalnih (ali i amaterskih) klubova poput slučaja Hrvatskog odbojkaškog saveza. Marketing je posebno interesant u ovo vrijeme, krize i recesije kada država i državna poduzeća više ne mogu financirati sportske organizacije te se one moraju okrenuti novim načinima financiranja na uzoru na sportske organizacije u inozemstvu. Stoga svrha ovoga rada je ukazati na nove mogućnosti koje se pružaju sportskim organizacijama ukoliko se odluče za korištenje marketinga u svome poslovanju, za što u svijetu sporta postoje mnogobrojni primjeri. U izradi ovoga završnog rada korištena je stručna literatura povezana s marketingom, te literatura i publikacije koje su povezane sa sportom i sportskim organizacijama koje su analizirane znanstveno istraživačkim metodama dedukcije i indukcije te metodama sinteze i analize. Rad započinje objašnjavanjem pojmova i definicijom marketinga, kao uvoda u daljnju problematiku, zatim se dotiče marketing sportskih organizacijama, u kojemu se analiziraju njegove karakteristike te sam razvoj marketinga sportskih organizacija od njegovih početaka do danas te se u ovome dijelu rada ujedno i definira pojam sportske organizacije. Slijedeća točka rada je analiza sportskoga marketing miksa kao jednog od početnih polazišta za svako daljnje bavljenje marketingom unutar bilo koje organizacije, u ovome dijelu rada definiraju se sportski proizvodi i usluge, sportska promocija, distribucija i cijena sportskih proizvoda. U praktičnome dijelu rada govori se Olimpijskim marketingom, gdje upoznaje se na koji način je koncipiran marketing olimpijskih igara, te kako svoj marketing na igrama provde tvrtke partneri olimpijskih igara. Na samome kraju rada govori se o marketingu Hrvatskog olimpijskog odbora, jednim od predvodnika sportskoga marketinga u hrvatskoj.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2010/115
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 02 Nov 2011 12:05
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:58
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/285

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku