Slavec, Tajana (2013) Novi oblici prodaje i njihova uloga u marketinškom miksu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (295kB) | Zatraži kopiju |
Sažetak
U ovom radu objasnit će se novi oblici prodaje, marketinga i njihov utjecaj na marketinški miks. Neke od novih prodajnih oblika koji su se pojavili i razvili u posljednje vrijeme čine on-line prodaja, telemarketing B2B prodaja, B2C prodaja, prodaja preko prodajnih automatskih aparata i mnoge druge. Svi ovi oblici prodaje se prožimaju kroz glavne elemente marketinškog miksa (Proizvod, cijena, distribucija i promocija) koji su također poznati i kao 4P. Svaki od ovih elemenata je vrlo važan, te na svojstven način utječe na prodajne oblike u marketingu. U ovom radu pokušat će se približiti novim oblicima prodaje, te kako oni utječu na elemente marketinškog miks, odnosno, kako se koji element prožima kroz prodaju. Kada se govori o prodaji i načinima prodaje, mora se napomenuti da je za uspjeh u bilo kojem poslovnom segmentu vrlo važna i uspješna prodaja. Pri procesu prodaje i pri razumijevanju načina prodaje, te njenog funkcioniranja, bilo da radite kao rukovodilac tima prodaje ili asistent prodaje, važno je da se posjeduje određeno razumijevanje korisnika, te da se posjeduje sposobnost komunikacije koja vam služi pri postizanju cilja u poslu. Sama prodaja koja je uspješna posjeduje sve procese prodaje, te daje savjete kada je riječ o zauzimanju pravog odnosa i stava prema prodaji proizvoda. Također ona posjeduje samoorganiziranost, rad s kupcima, razumijevanje kupca i njegovih potreba, te usavršavanje vještina prodaje kao što su pregovaranja, timski rad i vještine prezentiranja. Kada je riječ o suvremenoj prodaji, moramo reći kako ona sve svoje aktivnosti bazira na rezultatima naučnog istraživanja tržišta, sveukupnog formiranja sustava ponude proizvoda ili usluga, komuniciranja s kupcima na dugoročnim osnovama, te na svim ostalim aktivnostima koje imaju ključnu ulogu pri izgradnju stabilne pozicije na tržištu. Tradicionalno promatrajući, prodaja podrazumijeva grupu poslova i zadataka koje se preuzimaju kako bi se realizirala prodaja robe ili usluga. No, ako prodaju promatramo u ekonomskom smislu, onda ova ista realizacija prodaje roba ili usluga predstavlja završnu fazu procesa reprodukcije. U osnovi svakog posla, prodaja predstavlja uspjeh, no ukoliko želimo kreirati uspješnu prodaju i prodajni proces, prodavač mora osmisliti win-win situaciju, odnosno situaciju u kojoj svi pobjeđuju. Prodaja kao takva organizacijama, poduzećima i drugim subjektima omogućuje najvažniju vezu s prethodno utvrđenim dijelovima tržišta, bilo da je riječ o samostalnoj prodaji kao operativnoj funkciji ili u okviru nekog marketing sektora. Prodaja mora povezati marketing sustav s kupcima koje poslužuje. Sukladno marketinškim načinom poslovanja, funkcija prodaje usklađuje napore prodavača s potrebama kupaca i ukazuje kupcima da su prodavači spremni i voljni izaći u susret njihovim zahtjevima. Prodaja je profesija koju nije lako savladati. Ona uključuje interdisciplinarne vještine koje se odnose na psihologiju, sociologiju, ekonomiju, menadžment, marketing, komunikaciju. Cilj i predmet ovog rada su novi oblici prodaje, te njihova uloga u marketing miksu. Kroz ovaj rad nastojat će se pobliže objasniti koji su se sve oblici prodaje pojavili u posljednjih par godina, koje su njihove metode i tehnike, te kako ovi oblici prodaje funkcioniraju u marketinškom miksu.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 238/2013 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti |
Odjeli: | Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 07 Jan 2014 07:53 |
Zadnja promjena: | 07 Jan 2014 07:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3032 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |