Matika, Danijel (2009) Strateško marketinško planiranje. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (2MB) |
Sažetak
Poslovni svijet danas, sve je više kompleksniji i stalno prolazi kroz određene promjene u ekonomskom, tehnološkom, kulturnom i političkom okruženju. Te promjene prisiljavaju gospodarske objekte da stalno mijenjaju način poslovanja i prilagođavaju se spomenutim promjenama kako bi opstali na tržištu i ostvarili svoje ciljeve. Kako bi poduzeća uspješno poslovala u takvom okruženju potrebno im je strateško marketinško planiranje, koje je ujedno i tema ovog rada. Svrha rada je prikazati aktivnosti procesa strateškog marketinškog planiranja kao najvažnijeg dijela marketinškog planiranja uopće. Tema je teorijski obrađena, ali isto tako napravljen je i strateški marketinški plan za novoosnovano poduzeće koje želi kvalitetno poslovati u konkurentnom turističkom tržištu. U prvom dijelu rada definirani su pojmovi: strategija, marketinško planiranje i marketinške strategije. Drugi dio rada na teorijski način objašnjava strateško marketinško planiranje. Prvo poglavlje govori o misiji i pojašnjava kako je izjava o misiji jedna od veoma važnih strategijskih odluka. U drugom poglavlju analiziraju se vanjski čimbenici koji utječu na poduzeće poput: tržišta, kupaca i konkurencije. Sljedeće poglavlje bavi se analizom unutarnjih čimbenika. Nakon toga obrađena je SWOT analiza, kao jedan od najvažnijih elemenata strategijskog planiranja. Sljedeće poglavlje bavi se segmentacijom tržišta, te zadnje poglavlje u ovom dijelu govori o važnosti postavljanja ciljeva. U trećem dijelu rada, sve ono što je u drugom dijelu teorijski obrađeno, primijenjeno je u praksi, kroz izradu strateškog marketinškog plana na primjeru poduzeća UO „SIGE“. Najprije je dan kratak opis poduzeća, koje upravlja turističkom špiljom „Feštinsko kraljevstvo“. U sljedećim poglavljima, napravljena je izjava o misiji, analizirani su vanjski i unutarnji čimbenici, napravljena je SWOT analiza, segmentacija tržišta i postavljeni su dugoročni ciljevi. Nakon toga dan je kritički osvrt na strateške aktivnosti upravljana špiljom. Zaključak donosi rezime rada i sumiraju se stavovi po sadržajnim cjelinama. Da bi se postavljeni problem što bolje istražio, tj. postigli ciljevi istraživanja, korištene su znanstvene metode deskripcije, dedukcije, indukcije, komparacije te metode analize i sinteze.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2009/132 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 10 Nov 2011 10:47 |
Zadnja promjena: | 10 Nov 2011 10:47 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/321 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |