E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Zaštita prava putnika u zračnom prometu

Bulić, Ana (2013) Zaštita prava putnika u zračnom prometu. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (575kB) | Zatraži kopiju

Sažetak

Zaštita prava potrošača spada među vrlo aktualne teme brojnih medija, televizijskih i novinskih, no za njima postoji i veliki interes samih korisnika. Ova tema dobiva na svojoj važnosti jer se svi mi svakodnevno nalazimo u ulozi potrošača bez obzira na uslugu i proizvod koji kupujemo. S obzirom na svakodnevne susrete na relaciji prodavač – potrošač, te na neravnopravnost ovih sugovornika, javlja se potreba za zaštitom prava potrošača. Bitne značajke zaštite prava potrošača, odnosno sedam temeljnih prava potrošača zapravo su glavni stupovi potpore teme ovoga rada. Tema rada odnosi se na jednu cjelinu zaštite prava potrošača vezanu uz avijaciju i zračni promet, točnije „Zaštita prava putnika u zračnom prometu“. Mora se naglasiti da je ova tema zapravo vrlo aktualna zadnjih godina, od kad se sve više ljudi odlučuje za korištenje zračnog prometa, kako u poslovne tako i u privatne svrhe. Rad se sastoji od šest cjelina, od kojih je svako poglavlje vrlo bitno za zaštitu prava potrošača, avijaciju, ali i za zaštitu prava putnika. Briga o kupcu kao i poštivanje njegovih prava sastavni su dio aktivnosti suvremenog poduzeća. Prva cjelina obuhvaća povijest samoga zrakoplovstva, njegove početke, glavne aktere, te vodeće stručnjake zrakoplovstva koji su obilježili avijaciju od najranijih početaka. Dakako, u radu je dotaknuta tema povijesti zračnog prometa koja je vezana uz prva korištenja zrakoplova u komercijalne svrhe, kao i povijesti Zračne luke Pula kao najperspektivnijeg aerodroma Istarskog poluotoka. Kroz drugu i treću cjelinu obrađene su zračne luke, njihove važnosti za zračni promet, njihova uloga u planiranju putovanja, te jedna od glavnih tema zrakoplovstva - civilno zrakoplovstvo. Sve ove teme usko su vezane uz zračni promet, te je važno isticati njihovu važnost kao temelje zračnog prometa. Četvrta cjelina je vrlo bitna jer obuhvaća glavne organizacije u svijetu avijacije zaslužne za kontrolu, provođenje i donošenje propisa, pravilnika i svih važnih dokumenata vezanih uz ovu temu rada. U svijetu su danas vodeće dvije najvažnije organizacije u zračnom prometu, a to su IATA - Međunarodna udruga za zračni promet i ICAO - Organizacija međunarodnog civilnog zrakoplovstva. Peta cjelina objašnjava temelje Zaštite prava potrošača u Hrvatskoj i Svijetu. Zaštita prava potrošača danas je temelj svih marketinških odluka koje se stvaraju na tržištu, međutim tu se nailazi na tri glavna problema koji su vezani uz potrošače, a vezana su uz temu informiranosti: točnost dostupnih informacija, dovoljnost dostupnih informacija te utjecaj marketinga na društvene vrijednosti. Zadnja, i najvažnija cjelina ovoga rada dotiče se same teme rada, odnosno vezana je za zaštitu potrošača u zračnom prometu, opisuje sve vanjske i unutarnje čimbenike koji mogu utjecati na putnike i njihov let, kao i prava koja putnici ostvaruju u slučaju da ne mogu pristupiti željenom letu u predviđeno vrijeme. Poštivanje prava putnika u zračnom prometu aviokompanijama nameće dodatne troškove, te su zbog toga zaštite od nelojalnosti definirane obvezama avioprijevoznika prema Zakonu o obveznim i stvarno pravnim odnosima u zračnom prometu.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Uravić, Lenko
Dodatne informacije: 281/2013
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje > 658.89 Kupci kao objekti prodajnih napora. Potencijalni kupci, klijenti
Odjeli: Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" > Management i poduzetništvo
Datum pohrane: 24 Feb 2014 12:58
Zadnja promjena: 24 Feb 2014 12:58
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/3723

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku