Štifanić, Karolina (2009) Obilježja i mogućnosti primjene drušvenog marketinga. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (315kB) |
Sažetak
Kako se sve više pažnje pridaje društvenom boljitku zajednice u kojoj živimo, tako sve značajnije postaju upravo neprofitne organizacije. One nastaju kako bi pridonijele kvaliteti života u određenoj zajednici, odnosno kako bi stvarale društvene koristi za cjelokupno društvo. Uz neprofitne organizacije vezuje se pojam neprofitnog marketinga koji označava primjenu marketinških principa u izvangospodarskim djelatnostima. Rad je usmjeren na društveni marketing koji je područje neprofitnog marketinga. Društveni marketing se odnosi na društvene djelatnosti kojima se nastoji izazvati društvena promjena, za razliku od neprofitnog marketinga koji osim društvenih djelatnosti obuhvaća i djelatnosti javne službe (komunalne i javno-gospodarske djelatnosti, inspekcije, policija, pošte, ministarstva, pravosuđe, fondovi, zavodi). Svrha rada je objasniti društveni marketing kao koncept koji se sve više razvija, te njegove glavne značajke povezati sa konkretnim primjerom iz prakse. U prvom, teorijskom dijelu rada objašnjava se pojam neprofitnih organizacija i društvenog marketinga. Drugo poglavlje odnosi se na neprofitne organizacije, pojašnjavaju se osobitosti neprofitnih organizacija, definiranje misije u neprofitnim organizacijama, kao i načini njihovog financiranja. U trećem poglavlju objašnjava se društveni marketing. Kreće se od definiranja pojma društvenog marketinga i njegovih glavnih obilježja. Zatim se prikazuju njegove osobitosti u odnosu na marketing koji se primjenjuje u profitnim organizacijama, kao i problemi s kojima se susreće. Objašnjavaju se faze procesa društvenog marketinga, od analize okruženja i marketinških istraživanja, preko utvrđivanja strategije društvenog marketinga i planiranja marketinškog miksa, do provedbe i kontrole. U ovom dijelu navode se kriteriji bitni za provođenje dobrog društvenog marketinga u organizaciji, te se pojašnjava pojam kvalitete života koji se sve više upotrebljava u području marketinga. Poglavlje završava definiranjem zaklade, kao jedne vrste neprofitne organizacije i navođenjem prava djeteta određenih Konvencijom o pravima djeteta iz 1989. godine, što je svojevrstan uvod u praktični dio rada. U drugom, praktičnom dijelu rada nastoji se na primjeru konkretnih neprofitnih organizacija objasniti primjena društvenog marketinga. U petom poglavlju analizirati će se provedba društvenog marketinga na konkretnim primjerima Udruge RTL pomaže djeci i Zaklade Ana Rukavina. Udruga „RTL pomaže djeci“ je krovna organizacija putem koje se prikupljaju financijska sredstva za financiranje projekata mnogobrojnih humanitarnih organizacija, dok je Zaklada Ana Rukavina orijentirana na proširenje Registra dobrovoljnih darivatelja krvi, kao i rad Banke krvi iz pupkovine. U ovom poglavlju pružaju se osnovne informacije o organizacijama, kao i prikaz njihovih akcija umjerenih prema ciljnim skupinama sa ciljem izazivanja promjene ponašanja. Šesto poglavlje odnosi se na kritički osvrt na mogućnosti primjene društvenog marketinga u humanitarnim organizacijama, a većinom je usmjeren na probleme s kojima se one susreću tijekom obavljanja svojih aktivnosti.
Tip objekta: | Teza (Završni rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2009_179 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 18 Nov 2011 12:56 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 10:51 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/378 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |