E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Marketinška koncepcija kao poslovna filozofija

Harauzek, Katarina (2009) Marketinška koncepcija kao poslovna filozofija. Završni rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (562kB)

Sažetak

Danas, u vremenu kada je marketing protkan kroz sva područja privrednih i neprivrednih djelatnosti, u doba ekspanzije uslužnih, analogno tome i društvenih djelatnosti, primjena marketinga sve je češća tema mnogih radova i objekt primjene u praksi. Svrha ovog završnog rada je upoznati se s pojmom marketinške koncepcije kao jedne od šest mogućih nastupa poduzeća, organizacija i institucija na tržištu. Cilj je objasniti smjernice marketinške koncepcije, odnosno način na koji poduzeća, koja su usvojila marketinšku koncepciju kao poslovnu filozofiju, nastupaju na tržištu. U prvom poglavlju definiran je pojam marketinga kao znanstvene discipline i ekonomske aktivnosti, te kroz klasifikaciju Keitha Crosiera u tri skupine: marketinga kao koncepcije, procesa i znanstvene discipline. Za daljnju razradu ovog završnog rada bitno je objasniti marketing kao koncepciju i/ili poslovnu filozofiju, koja je specifičan način razmišljanja i djelovanja na kojem je zasnovana poslovna politika poduzeća, tj. specifičan način na koji se pristupa osmišljavanju, operacionalizaciji i realizaciji poslovanja poduzeća. Drugo poglavlje se bazira na upravljanju marketingom, odnosno na definiranju istog kao svjesnog napora u postizanju željenih rezultata na tržištu koji se može provoditi putem šest različitih koncepcija na temelju kojih poduzeća i organizacije provode svoje marketinške aktivnosti. Marketinška koncepcija objašnjena je karakteristikama, odnosno smjernicama na kojima se zasniva marketinška koncepcija kao poslovna filozofija poduzeća. To su ciljna tržišta, potrebe potrošača, integrirani marketing i profitabilnost, kao krajnji cilj svake ekonomske aktivnosti. Svaka od navedenih smjernica sadrži karakteristike marketinške koncepcije, odnosno način na koji poduzeća vođena marketinškom koncepcijom nastupaju na tržištu. Treće poglavlje orijentirano je na primjenu marketinške koncepcije, situacije koje poduzeća navode na uvođenje marketinške koncepcije, te na probleme s kojima se poduzeća susreću u primjeni iste. Jedan od najvažnijih problema pri kojem poduzeća teže primjeni marketinške koncepcije je pad prodaje. Nedovoljna informiranost poduzeća o koristima koje određeni proizvod pruža svojim korisnicima, odnosno o koristima koje potrošači očekuju od samog proizvoda. U tom se slučaju potrošaći okreću proizvodima konkurencije. Primjenom marketinške koncepcije poduzeća provode istraživanja kako bi spoznali stvarne želje potrošača i što oni zapravo očekuju od proizvoda, te na temelju tih istraživanja provode usavršavanja i inovacije proizvoda. Primjena marketinške koncepcije, kao odgovor na mnoge probleme s kojima se susreću poduzeća u tržišnim uvjetima današnjice, pozitivno utječe na porast prodaje, na fleksibilnije prilagođavanje promjenama u navikama potrošača, te uspješno odgovara na problem povećane konkurencije.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Završni rad)
Mentor: Nefat, Ariana
Dodatne informacije: 2009/193
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Turizam
Datum pohrane: 17 Nov 2011 13:07
Zadnja promjena: 21 May 2014 10:54
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/407

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku