Gaberšček, Šanel (2010) Strateški savezi. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (3MB) |
Sažetak
Strateški savezi su danas jedan od najbrže rastućih trendova u svijetu. Na tržištu sve više ne konkuriraju pojedina poduzeća, nego čitave grupe poduzeća različitih obilježja te načina međusobnog povezivanja. Strateški savezi mogu ubrzati ostvarivanje tržišnih ciljeva jer su jedan od najbržih načina osvajanja novih tržišta. Ujedno strateški savezi omogućuje korištenje tuđih resursa jer nema ograničenja što se tiče broja partnera u savezu. Slijedeća mogućnost jeste stjecanje novih znanja, umijeća i tehnologija što je po mnogima najvažnija jer je znanje pretpostavka izgradnje konkurentske prednosti. Svrha mog diplomskog rada je analizirati strateški savez kao strategiju ulaska na strano tržište, te ukazati na njenu važnost u povećanju vrijednosti svakog poduzeća u savezu. Hipoteza ovog rada je da su strateški savezi budućnost kako za inozemna tako i za domaća poduzeća. Rad je strukturiran u 7 cjelina koje obrađuju pojedine teme. Prva cjelina odnosi se na definiranje pojma strateškog saveza. Uz to analizirala sam poticaje stvaranju strateškog saveza te prikazala najvažnije ciljeve i motive stvaranja saveza. U skladu s time, nabrojila sam neke od prednosti i nedostataka saveza. U drugoj cjelini navela sam faze formiranja te svaku fazu pojedinačno detaljno objasnila. Posebno sam istaknula kulturu organizacije. U trećoj cjelini objasnila sam podjelu strateških saveza na temelju pojedinih kriterija. Ujedno sam razložila temeljne razlike strateških saveza i akvizicije te spajanja. Četvrto cjelina namijenjena je pojmu sukoba u strateškim savezima i načinima njihova prevladavanja. Identificirala sam izvore sukoba i prikazala moguće posljedice takvih sukoba. U petoj cjelini bavila sam se kontrolom upravljanja strateških saveza, navela razloge zašto je potrebno kontrolirati savez te objasnila specifičnu tehniku kontrole upravljanja Balanced Scorecard. Šesta i sedma cjelina namijenjena je stanju hrvatskih poduzeća i njihovo strateško povezivanje. Unijela sam nekoliko primjera iz prakse strateškog povezivanja koje sam kratko objasnila, dok jedan primjer sam detaljnije objasnila. U zaključku donosim sintezu rada te potvrđujem postavljenu hipotezu. Tijekom pisanja ovog rada naišla sam na problem nedostatka literature na hrvatskom jeziku. O ovoj temi postoji samo jedna knjiga na hrvatskom jeziku. Naravno, da bi napisala kvalitetan rad poslužila sam se stranom literaturom (knjige i on-line članci) pretežito na talijanskom i engleskom jeziku. Ujedno tijekom pisanja koristila sam razne znanstvene metode: metodu analize i sinteze, metoda klasifikacije, metoda deskripcije te statistička metoda.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | NIJE ODREĐENO |
Dodatne informacije: | 2010/70 |
Teme: | 3 Društvene znanosti > 33 Ekonomija. Ekonomska znanost > 339 Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo > 339.5 Trgovina s inozemstvom. Vanjska trgovina. Međunarodna trgovina 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje |
Datum pohrane: | 05 Pro 2011 20:53 |
Zadnja promjena: | 05 Pro 2011 20:53 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/480 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |