E-Knjižnica FET "Dr. Mijo Mirković"

Interkulturna komunikacija i marketing

Novak, Manuela (2009) Interkulturna komunikacija i marketing. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

Puni tekst
[img] PDF - Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici

Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja.

Download (312kB)

Sažetak

Interkulturna komunikacija je postmodernistički fenomen. S obzirom na situaciju zajedničkog života više različitih kultura, pojam interkulturnog je dinamičan i nužno ukazuje na odnos, razmjenu i skup dinamičnih tokova koji obilježavaju susrete pojedinaca različitog kulturnog porijekla. Ti odnosi prije svega podrazumijevaju komuniciranje, razmjenu, učestvovanje u stvaranju kulturnih vrijednosti, zauzimanje mjesta u globaliziranom svijetu i još čitav niz takvih interakcija. Meñutim, postavlja se pitanje kako provoditi interkulturnu komunikaciju u poslovnom svijetu, prvenstveno u svijetu marketinga gdje se dimenzija komunikacije sagledava naširoko i sa svih uglova. Zbog svoje društvene prirode, čovjek neprestano stupa u najrazličitije odnose, stvarajući i mijenjajući svoje okruženje. Kako bi ti odnosi, kao i svekolika ljudska djelatnost bez komunikacije bili nezamislivi, tvrdnja: homo sapiens-čovjek koji komunicira, nije nimalo pretjerana. Komunikacija predstavlja osnovu socijalizacije čovjeka. U današnje doba svjedoci smo promjena na svjetskoj sceni čemu naročito doprinosi proces globalizacije. Živimo u doba globalnih tržišta gdje ljudi, znanje i robe prelaze nacionalne granice, premošćuju kulturne razlike i stvaraju dijalog. Život na višejezičnoj i multikulturnoj planeti obvezuje na uključivanje komunikacijske sposobnosti u svaku sferu djelovanja pojedinca, zajednice, društva, kulture, civilizacije. Komunikacija kao interakcija misli, ideja i kulturnih vrijednosti integrirana u marketinško poslovanje, tj. u marketinški splet, predstavlja dobrobit za poduzeće, ali i za okruženje u kojem posluje. Prilagoñavajući se tokovima globalizacije, koji u sferi poslovanja podrazumijevaju svjetsku proizvodnju, distribuciju, promociju i veliki broj multinacionalnih spajanja i pripajanja, kao i pojavu novih globalnih tržišta, nailazi se na neminovnost upoznavanja sa različitim kulturama. Problematika interkulturnog dijaloga postaje globalni projekt. Razlike u religiji, jezicima, kontekstu kulture, neverbalnoj komunikaciji, humoru, darivanju, estetici te brojnim drugim područjima, značajne su i mogu biti barijera uspjehu nekog proizvoda ili usluge ako se ne istraže i prihvate, poštuju i ukomponiraju u strategiju plasiranja proizvoda. Stoga je suština interkulturalizma poznavanje i razumijevanje drugih kultura i uspostavljanje pozitivnih odnosa razmjene i uzajamnog obogaćivanja meñu različitim kulturnim komponentama u okviru jedne zajednice, a obrazovanje po tom pitanju je obveza ne samo svakog poduzeća, već i svakog grañanina svijeta.

[error in script]
Tip objekta: Teza (Diplomski rad)
Mentor: NIJE ODREĐENO
Dodatne informacije: 2009_44
Teme: 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje
Odjeli: Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Marketinško upravljanje
Datum pohrane: 05 Pro 2011 19:56
Zadnja promjena: 05 Pro 2011 19:56
URI: http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/520

Actions (login required)

Pregledaj stavku Pregledaj stavku