Jakominić, Tomislav (2007) Društvena odgovornost i etika u marketingu. Diplomski rad thesis, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Puni tekst
PDF
- Objavljena verzija
Restricted to Samo registrirani korisnici Sva prava pridržana. Nije dopušteno niti jedan dio reproducirati ili distribuirati bez prethodnog pismenog odobrenja. Download (336kB) |
Sažetak
Društvena odgovornost i etika imaju sve veći značaj za djelovanje tržišnih subjekata i sve veći utjecaj na njihove poslovne uspjehe, pogotovo u današnjim uvjetima poslovanja koje obilježava snažna konkurencija, povećana osjetljivost potrošača glede njihovih prava i zaštite okoliša, te globalizacija poslovanja. U uvjetima sve veće globalizacije, kada tržišni subjekti djeluju u cijelom svijetu i na većem tržištu, moraju prilagoditi svoje poslovanje ovisno o okruženju u kojem djeluju. Trend društveno odgovornog poslovanja proširio se po cijelom svijetu, pa tako se sve više prakticira i u Hrvatskoj, ali još uvijek nedovoljno. Svrha ovog rada je obraditi i istražiti problematiku društvene odgovornosti i etike u marketingu, te na primjerima izabranih poduzeća iz Hrvatskog gospodarstva utvrditi aspekte primjene tih kategorija u poslovanju i tržišnom ponašanju poslovnih subjekata. Cilj rada je istaknuti značaj društvene odgovornosti i etičkog ponašanja poduzeća u njihovom poslovanju s obzirom na njihov pozitivan utjecaj na potrošača i društvo. U prvom djelu, «Uvod», formuliran je problem i predmet istraživanja, istaknuta je svrha rada, objašnjena je metoda istraživanja te struktura rada. U drugom dijelu koji nosi naslov «Razine djelovanja marketinga» obradit će se djelovanje marketinga na dvije razine. Prva razina je djelovanje marketinškog sustava na društvo te, utjecaj društva na marketinški sustav tj. makromarketing. Druga razina je mikromarketing tj. marketinške aktivnosti poduzeća na tržištu. Treći dio nosi naslov «Društvena kritika marketinga» u kojem je prikazana kritika i problemi marketinškog sustava, te razrada područja društvene kritike marketinga. U dijelu pod naslovom «Akcije za zaštitu potrošača i okruženja» biti će riječi o organiziranim pokretima građana za zaštitu potrošača, kao što su konzumerizam i environmentalizam i o njihovima djelovanjima. U petom djelu naslova «Društveno odgovorni marketing» obradit će se pojam i koncepcija društveno odgovornog marketinga i održivog razvoja kao i svrha tih koncepcija. U ovom djelu su prikazana neka područja društveno odgovornog marketinga kao što su korporacijska društvena odgovornost, zeleni marketing i marketing uzročnih odnosa i njihov značaj i potreba u primjeni na tržištu. Prikazano je i kako različita okruženja i čimbenici utječu na primjenu etike i društvene odgovornosti. U šestom djelu pod naslovom «Primjeri društveno odgovorne i etičke prakse marketinga u Hrvatskoj» prikazana je primjena i praksa društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj, te primjeri takvog ponašanja u poduzećima Zagrebačka banka, INA, Holcim i Podravka. U posljednjem djelu ovog diplomskog rada, «Zaključak», iznijeti će se rezultati do kojih se došlo nakon obrade teme. Dokazat će se važnost društvene odgovornosti i etike u svim sferama i aspektima gospodarstva i društva i dat će se smjernice o primjeni društvene odgovornosti i etike u marketingu.
Tip objekta: | Teza (Diplomski rad) |
---|---|
Mentor: | Nefat, Ariana |
Dodatne informacije: | 2007_16 |
Teme: | 6 Tehnologija (primijenjene znanosti) > 65 Menadžment i organizacija industrije, trgovine i komunikacija > 658 Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja > 658.8 Marketing. Prodaja. Prodavanje. Distribucija, raspačavanje |
Odjeli: | Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković" > Financijski management |
Datum pohrane: | 16 Pro 2011 08:42 |
Zadnja promjena: | 21 May 2014 10:12 |
URI: | http://eknjiznica.unipu.hr/id/eprint/810 |
Actions (login required)
Pregledaj stavku |